نمای ساختمان مدرن با دکوراسیون شیک و جذاب می تواند با کانسپت های مختلفی طراحی و ساخته شود . یکی از پروژه های جالب توجه در این زمینه ساختمان دانیال در تهران است. در این بخش از خانه طرح قصد داریم شما را با معماری این ساختمان آشنا کنیم.

مشخصات پروژه :

عنوان پروژه: نمای ساختمان مدرن دانیال با دکوراسیون شیک
معماران: رضا صیادیان و سارا کلانتری
مکان: تهران
معمار ارشد: حمیدرضا رزماریا
سازه: محمد فتحی
کارفرما: نازیلا انصاری
مساحت: ۱۳۴۴ متر مربع
سال پروژه: ۲۰۱۲
عکس: علیرضا بهپور، با همکاری رضا صیادیان و سارا کلانتری

نمای مدرن

نمای ساختمان مدرن

نمای ساختمان مدرن

آپارتمان دانیال در منطقه شمال شرقی تهران واقع شده است. محله ای که آپارتمان دانیال در آنجا ساخته شده قبلا ،خانه و باغ تابستانی بوده و با گسترش تهران، باغ ها از بین رفته اند و درختان جای خود را به ساختمان ها داده اند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که طبیعت را بازگردانیم، جسور باشیم و طبیعت گمشده را به مردم یاداوری کنیم.

طراحی نما مدرن

نمای ساختمان مدرن شیشه ای فضای داخلی را با یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد مواجه کرده است.

نمای مدرن ساختمان مسکونی

کل نمای بیرونی از ۲۰ تابلو شبیه درخت تشکیل شده است. نمای هر طبقه توسط ۴ تابلو پوشانده شده که یکدیگر را دو به دو همپوشانی می کنند، همگی تابلوها روی دو ریل نصب شده اند که کاربر می تواند به صورت دستی در جهت افقی در فضای داخلی آپارتمان آنها را جابه جا کند.

نمای مدرن ساختمان مسکونی

دکوراسیون داخلی شیک

نمای ساختمان مدرن با دکوراسیون شیک و شیشه ای

نمای شیشه ای مدرن

تنوع در شکل های نما که توسط فرشتگان نور خورشید افزوده شده، تاثیر بی نظیری در فضای داخلی دارد، زیرا با هر اینچ حرکت، یک نورپردازی و رقص سایه جدید داریم. ما از ایده سایه برای طراحی سقف و دیوارها استفاده کردیم همانطور که در تصویر مشاهده می کنید. لایه دوم نما توسط پنجره های بزرگی پوشانده شده است و امکان دسترسی سریع به شهر را فراهم می کند.

طراحی داخلی مدرن

نمای ساختمان مدرن

آپارتمان دانیال در زمین مستطیلی شکلی در متراژ ۳۲۰ متر مربع طراحی و اجرا شده است. این پروژه یک ساختمان ۷ طبقه با مساحت ۱۳۴۴ متر مربع، از جمله ۵ واحد است که هر واحد ۱۶۵ متر مربع را دربر می گیرد. پارکینگ و ورودی اصلی در طبقه همکف قرار دارد. همچنین امکانات تفریحی ( استخر سرپوشیده، سونا و جکوزی ) در زیرزمین قرار داده شده است.

پلان ساختمان مدرن

طراحی داخلی مدرن

ساختمان مدرن

نظر شما در مورد ساختمان دانیال چیست؟ آیا نمای ساختمان مدرن و دکوراسیون شیک آن مورد توجه شما قرار گرفت؟ نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
مترجم: مهسا مرتضوی
منبع : archdaily