طراحی نقشه خانه سه خوابه به سبک مدرن ، مورد سلیقه بسیاری از مردم ایران است. اصولا طراحی نقشه خانه ای به موفقیت نزدیک می شود که بر اساس نیاز ساکنان آن خانه شکل گرفته باشد . در این بخش از خانه طرح به سراغ طراحی نقشه خانه ای رفتیم که نیاز ساکنین آن به شکل مطلوبی در نظر گرفته شده است. این ساختمان سه طبقه در شهر شیراز قرار دارد و از معماری مدرن بهره برده است. با خانه طرح در بررسی این منزل مدرن و زیبا همراه باشید.

مشخصات پروژه :

نام پروژه : طراحی نقشه خانه سه خوابه
دفتر طراحی : دفتر معماری شار
موقعیت : ایران ، استان فارس ، شیراز
مساحت : ۱۰۰۰ مترمربع
سال پروژه : ۲۰۱۸
عکاس : امیرعلی غفاری

 چوب نما

نمای مدرن

طراحی نقشه خانه سه خوابه در شیراز – گفته های معمار

طراحی نقشه خانه سه خوابه در شیراز بر اساس ایده سادگی، استاندارد سازی و راحتی فضای زندگی ، برای ، آسایش ساکنینش بود . برای طراحی این مجتمع مسکونی سه طبقه، با وجود امکان طراحی شش واحد، یعنی دو واحد در هر طبقه، جهت ارتقاء کیفیت فضای زندگی و همچنین کاربرد پذیری بهتر و روابط فضایی بهینه تر و راحت‌تر، تصمیم به طراحی سه واحد، یعنی یک واحد در هر طبقه گرفته شد.

خانه ایرانی

با توجه به ضوابط و نحوه قرارگیری توده ساختمان در زمین، فضاهای عمومی در بخش جلو و رو به حیاط طراحی شدند، و فضاهای خصوصی برای بهره گیری از فضایی آرام و بدون سرو صدا ، در بخش انتهایی ساختمان طراحی گردید. همچنین برای تامین نور طبیعی برای فضاهای خصوصی، نورگیر سقفی بزرگی در قسمت انتهایی ساختمان طراحی شده است که علاوه تامین نور و تهویه مناسب فضاهای خصوصی، امکان ایجاد تراس‌ها و باغچه‌های کوچک برای فضاها را نیز فراهم می‌کند.

نمای مدرن نقشه خانه سه خوابه

طراحی نقشه خانه سه خوابه را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

دکوراسیون منزل ایرانی

نمای داخلی ساختمان

با افزایش فضای هر واحد مسکونی ، امکان درنظرگرفتن یک تراس بزرگ درجلوی ساختمان به وجود آمد . همچنین با توجه به ساخت یک ساختمان چهارطبقه در آن‌ سوی کوچه، برای حفظ حریم خصوصی تراس‌ ها ، از دو پانل چوبی متحرک و محکم استفاده شده است. با جابجایی این پانل‌ ها و چرخاندن زوایای چوب های داخل آن ، حالت های مختلف نور و سایه در تراس ایجاد می شود.

دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون منزل ایرانی

در طراحی نقشه خانه به استاندارد های حریم خصوصی و عمومی توجه ویژه ای شده است.

خانه ایرانی

دکوراسیون منزل ایرانی

خانه سه خوابه

خانه سه خوابه نقشه خانه سه خوابه

چیدمان طراحی نقشه خانه سه خوابه را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

طراحی نقشه خانه

طراحی داخلی منزل نقشه خانه سه خوابه خانه سه خوابه

ترمووود

نظر شما در مورد طراحی نقشه خانه سه خوابه در شیراز چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : archdaily