نقشه ساختمان با عرض ۷ متر ، موضوع یک نقشه دوبلکس جنوبی می باشد که در شهر یزد طراحی شده است. در طراحی نقشه دوبلکس جنوبی بایستی به نکاتی زیادی از جمله اقلیم منطقه ، سطح بودجه و نیاز های کارفرما ، حریم خصوصی  ، عدم پرتی فضا و … توجه نمود. این پلان بر اساس نیازهای کارفرما و سایر پارامتر های ذکر شده طراحی شده است که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

نقشه ساختمان با عرض ۷ متر (نقشه دوبلکس جنوبی)

بررسی پلان معماری:

نقشه ساختمان با عرض ۷ متر طراحی شده است. ابعاد ساختمان ۱۶ در ۷ می باشد و طبق نظر کارفرما یک اتاق خواب مستر در طبقه همکف در نظر گرفته شده است. این نقشه دوبلکس جنوبی بنا به درخواست کارفرما ، دارای یک پارکینگ جهت پارک خودرو است. با توجه به این موضوع و عرض کم زمین ، فضای ورودی عابر رو و ماشین رو ، از یک فضا و بدون مزاحمت در نظر گرفته شده است. همچنین سرویس توالت در بخش لابی و در دید کورِ پلان طراحی شده است. از دیگر فضاهای طراحی شده در طبقه همکف می توانیم به سالن پذیرایی ، آشپزخانه ، آشپزخانه مخفی ، حیاط خلوت و راه پله دوبلکس اشاره نماییم.

نقشه خانه دوبلکس ۱۰۰متری

در پلان طبقه اول سه اتاق خواب طراحی شده که با توجه به نظر کارفرما هیچ یک مستر طراحی نشده اند. همچنین یک تراس ۱۰ متری در بخش حیاط خلوت طراحی شده و برای نورگیری بیشتر فضای داخلی ، بخشی از سقف تراس ، به صورت سقف نیمه باز طراحی شده است. از دیگر عرصه های طراحی شده می توانیم به فضای نشیمن ، بار ، توالت و حمام اشاره نماییم.

نقشه ساختمان با عرض 7 متر

نمای پیشنهادی برای نقشه دوبلکس جنوبی

برای این نقشه ساختمان با عرض ۷ متری ، نمای مدرن با ترکیبی از دو متریال آجر نمای طرح چوب و سیمان پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای سنتی ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

نقشه دوبلکس جنوبی

نظر شما در مورد نقشه ساختمان با عرض ۷ متر چیست ؟ ایا طراحی نقشه دوبلکس جنوبی مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh