یکی از بیشترین مراجعات کارفرایان و مردم در حوزه طراحی معماری و طراحی نمای ساختمان مربوط به ساختمان های ۳ تا ۶ طبقه است. اگر شما هم به طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی نیاز دارید ، در این بخش قصذ داریم شما را با یکی از این پروژه ها آشنا کنیم. این نما در شهر تهران و منطقه سعادت آباد طراحی و اجرا شده و از ویژگی های شاخص در طراحی نمای این ساختمان ، بهره گیری از عناصر معماری ایرانی است.

نام پروژه : آپارتمان ۱۳۵
معماران : استودیو معماری BNS
موقعیت : ایران ، تهران
مساحت : ۲۳۰۰ مترمربع
سال پروژه : ۲۰۱۸
سه بعدی : علی زینال زاده

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی

آپارتمان ۱۳۵، یک ساختمان مسکونی پنج طبقه است که در منطقه سعادت آباد در شمال غرب تهران قرآر دارد . هر طبقه شامل یک واحد سه خوابه است. طبقه ی همکف شامل ورودی اصلی، لابی و یک اتاق چند منظوره است . سایر امکانات مانند استخر، سونا، جکوزی و پارکینگ در زیرزمین قرار گرفته اند.

نمای ساختمان مدرن

معماری ایرانی

معماری ایرانی

طراحی نمای ساختمان

از دیدگاه تاریخی خانه دارای ارزش ویژه ای در معماری و فرهنگ ایرانی است ، از جمله این ارزش ها سلسله مراتب، خوانایی، درون گرایی، تعادل، وحدت و به ویژه احترام به محرمیت و حریم خانواده ها را می توان نام برد. اما در طول قرن گذشته، با توجه به تغییر در شیوه زندگی و تقاضای زیاد برای ساخت وساز ، بیشتر این ارزش های گرانقدر تغییر کرده اند.

آجر نسوز نما

ایده اصلی طراحی آپارتمان شماره ۱۳۵ احیای این میراث فراموش شده و ارائه تفسیر جدیدی از مفاهیم قدیمی بود . بنابراین ، آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی سنتی در این پروژه استفاده شد. ترکیبی از صفحات آجری ثابت و قاب های مدولار بیرون زده،  برای ایجاد نمایی مدرن و پویا استفاده شده اند . صفحات آجری در مقابل پنجره ها با فیلتر کردن نور طبیعی به عنوان یک کنترل کننده حرارت عمل می کنند.

نمای ساختمان مدرن

نمای ساختمان ایرانی

در تصویر بالا روند طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی را مشاهده می کنید.

نمای ساختمان مسکونی

عکس نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

انواع آجر نما

طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی در دید شب.

انواع آجر نما

نماکاری ساختمان

در طول ساعات مختلف روز ، الگوهای آجری باعث ایجاد یک اثر زیبا از نور و سایه در داخل هر واحد میشوند. این پدیده باعث ایجاد تنوع شده، کیفیت فضا را افزایش می دهد و آسایش بصری و گرمای مطلوب را برای ساکنین فراهم می کند، علاوه بر اینها نقش به سزایی در صرفه جویی انرژی نیز دارد. باغچه روی بام(روف گاردن) ، و جعبه های گل مدولار در جلو پنجره ها با تاکید بر جنبه های زیبایی شناسی برای بهبود کیفیت فضای زندگی طراحی شده اند.

آجر نما

معماری ایرانی

معماری ایرانی

نمای ایرانی

نظر شما در مورد طراحی نمای ساختمان مدرن ۵ طبقه با معماری ایرانی چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : archdaily