هر وقت صحبت از “خانه دوبلکس” به میان می آید ، طراحی پله دوبلکس ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. به عبارتی این پله های دوبلکس هستند که باعث تفاوت یک خانه دوبلکس با یک خانه معمولی می شوند. اما آیا تا به حال پیش خود فکر کرده اید که پله های خانه دوبلکس چقدر می توانند شگفت انگیز ، جذاب و خیره کننده باشند ؟! اگر به دنبال زیباترین راه پله های طراحی شده برای خانه های دوبلکس هستید در این بخش داریم شما را با تصاویر ویژه ای از راه پله های دوبلکس ، شگفت زده نماییم. در این بخش ۱۰ مدل پله دوبلکس را از میان هزاران ایده و طرح گلچین نمودیم که قطعا چند ایده مورد توجه شما قرآر خواهد گرفت. با خانه طرح همراه باشید.

نگاهی به ۱۰ مدل پله دوبلکس

پله دوبلکس

۱- از این راه پله دوبلکس شروع می کنیم ! اگر راه پله ای دارید که در ضلع کناری دیوار جا خوش کرده ، تصویری که در بالا مشاهده می کنید ، می تواند ایده ای جذاب و البته پرخرجی باشد. بهره گیری از هارمونی (طلایی، سفید و بنفش ) باعث شده ، دیزاین داخلی این خانه ی دوبلکس ، سلطنتی و با شکوه جلوه نماید.

خانه دوبلکس

۲- در طرح دوم از پله دوبلکس باز هم به سراغ سبک کلاسیک رفتیم. استفاده از تقارن در طراحی پله ، طراحی سقف ، جزئیات خیره کننده ، هارمونی سفید طلایی و لوستر عظیم ، همگی باعث شده اند تا شاهد یکی از زیباترین خانه های دوبلکس باشیم.

مدل پله دوبلکس

۳- اگر فکر می کنید راه پله خانه های دوبلکس فقط به سبک کلاسیک جلب توجه می کنند در اشتباه هستید. در تصویر بالا یک راه پله مارپیچ با دیزاینی از جنس معماری مدرن را مشاهده می کنید که توجه هر بیننده ای را به خودش جلب می کند.

راه پله دوبلکس

۴- یکی از نکات تاثیر گذار در طراحی هر پله دوبلکس ، بهره گیری از اصل تقارن است. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید این تقارن در راه پله در پایان ، به نگاهی بصری از سقفی شگفت انگیز ، منتهی شده است.

پله گرد

۵- در طراحی بعدی یک راه پله سوپر دوبلکس را مشاهده می کنید !!! اجرای این قبیل از راه پله ها ، هزینه بالایی دارند و بیشتر برای کاخ های مجلل و با متراژ بیش از ۸۰۰ متر مربع کاربرد دارد.

پله دوبلکس

۶- نمایی از یک راه پله گرد و متقارن ، که طراح آرشیتکت از سبک کلاسیک برای این منظور استفاده کرده است.

مدل پله گرد

۷- یکی از نکات جالب در طراحی این راه پله دوبکس استفاده از آسانسور در نقطه تقارن دو راه پله است. آسانسور به صورت شیشه ای طراحی شده تا حس لوکس بودنِ فضا از بین نرود.

خانه دوبلکس

۸- مدل دیگری از راه پله دوبکس که رنگ قالب سفید در کنار خطوط قهوه ای رنگ ، خودنمایی می کند . در مرکز این راه پله یک لوستر بلوری زیبا قرآر دارد که علاوه بر تامین نور راه پله ، موجب تقارن ، حس آرامش و پایداری در ساختمان شده است.

مدل خانه های دوبلکس

۹- طرح دیگری از راه پله دوبلکس را مشاهده می کنید که مربوط به ویلایی در شهر دبی می شود.

پله دوبلکس

۱۰- و به آخرین مدل از طراحی پله های دوبلکس می رسیم. در این بخش سعی کردیم از میان هزاران ایده و طرح ، بهترین ها انتخاب کنیم. امیدواریم که از دیدن این تصاویر لذت کافی را برده باشید. نظر شما در مورد ده مدل پله دوبلکس  چیست ؟ کدام یک از مدل ها بیشتر توجه شما را به خودش جلب کرد؟ منتظر نظرات با ارزش شما هستیم.

تحریریه خانه طرح
منبع : pinterest – khanetarh – nairobiad – interiordesign