هنگامی که صحبت از پلان دو واحدی و یا نقشه آپارتمان سه خوابه به میان می آید ، حریم خصوصی ، بیش از هر موضوع دیگری اهمیت پیدا می کند. در این بخش به بررسی پلان دو واحدی سه خوابه ای می پردازیم که نه تنها حریم خصوصی در آن رعایت شده ، بله نقشه ای بدون پرتی است. اما ویژگی شاخص در طراحی این پلان در نظر گرفتن بالکن بزرگ سرتاسری با ابعاد کاربردی است.

توضیحات نقشه آپارتمان سه خوابه

بررسی پلان تیپ طبقات:

طول و عرض پلان ۲۰*۲۰ متر می باشد که با در نظر گرفتن فضای راه پله ، آسانسور و لابی حدودا هر واحد شامل ۱۸۰ الی ۱۸۵ متر مربع می شود. در نقشه آپارتمان سه خوابه ، فضای تراس کاملا هوشمندانه و در بهترین موقعیت طراحی شده است. فضای بالکن به سالن نشیمن ، مطبخ و لاندری دسترسی مستقیم دارد. پس از شستن لباس ها در فضای لاندری ، می توانید از بالکن برای خشک کردن لباس ها کمک بگیرید. یا در فضای بالکن غذا میل کنید و یا از بخش باربیکیوِ بالکن ، برای درست کردن کباب استفاده نمایید. این پلان دو واحدی شامل عرصه بندی های مختلفی است که شامل سه اتاق خواب می شود. دو اتاق خواب برای کودکان و یک اتاق خواب مستر. از دیگر فضاهایِ این خانهِ خوش نقشه ، می توانیم به بالکن ، سرویس توالت ، سرویس حمام ، آشپزخانه ، مطبخ ، لابی ورودی ، لابی خصوصی اشاره نماییم.

نقشه آپارتمان سه خوابه

نمای پیشنهادی برای پلان دو واحدی با بالکن بزرگ

برای این پلان دو واحدی ، نمای سنتی مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

پلان دو واحدی

در تصویر زیر صرفا می خواهیم حسی که از ویو بالکن به نشیمن مشاهده می شود را به نمایش بگذاریم. لازم به ذکر است اگر عمق تراس کم باشد پیشنهاد بالکن روبروی نشیمن را نمی دهیم. چراکه بالکن هایی با عمق کم غیر کاربری هستند و بهتر است به فضای نشیمن اضافه گردند.

پلان دو واحدی 180 متری

دیدگاه شما در مورد نقشه آپارتمان سه خوابه چیست ؟ آیا پلان دو واحدی با بالکن بزرگ را می پسندید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh