حیاط خانه یتان کوچک است ؟ نمیدانید چه طرحی برای محوطه سازی حیاط کوچکتان استفاده کنید ؟ در این بخش قصد داریم چند ایده جذاب و کاربردی مرتبط با حیاط های کوچک برای شما کاربران خانه طرح به اشتراک بگذاریم . قطعا بعضی از این ایده ها مطابق با ذوق و سلیقه شما خواهد بود . به طور کلی طراحی محوطه برای فضاهای کوچک، غالباً نیازمند طراحی و سازمان‌دهی بیشتری نسبت به فضاهای بزرگ‌تر است. به سراغ ۱۵ ایده برای طراحی محوطه سازی حیاط های کوچک و البته دوست داشتنی میرویم .

حیاط سازی خانه

۱- گیاهان و درختچه ها را در اطراف سازماندهی کنید .

فضای سبز ویلا

۲- اگر میخواهید درختی در مرکز حیاط داشته باشید در انتخاب این درخت وسواس به خرج دهید . حتما از درختان میوه ای که آفت کمی دارند و یا درختان گلدار استفاده کنید . به عنوان مثال درخت گردو به دلیل رشد بیش از اندازه و عافات زیاد برای این گونه فضاها (حیاط کوچک) به هیچ وجه مناسب نیست . درختانی مثل انار ، هلو ، آلبالو برای چنین فضاهایی پیشنهاد می شود .

حیاط سازی خانه

۳- استفاده از چوب ترموود در بخش بدنه ی نما و ترکیب آن با گیاهان سبز ، جذابیت خاصی به حیاط می بخشد .

محوطه سازی حیاط کوچک

۴- یک ترکیب معمارانه از عناصر طراحی فضای سبز یک حیاط مسکونی !!!  همه چیز در طراحی این حیاط با ظرافت مثال زدنی انجام شده است . نکته جالب توجه شیارهای چمن کاری شده ایست که در بخش فضای عبور عابرین در نظر گرفته شده است . همچنین استفاده از شن های تزئینی سفید رنگ علاوه بر هارمون نزدیکش با رنگ آبی و سبز به جذابیت حیاط نیز افزوده است .

محوطه سازی حیاط کوچک

۵- بسته به نیازتان یک اجاق یا باربیکیو (کباب پز) در حیاط در نظر بگیرید . چه بهتر مبلمانی نیز برای حیاط کوچکتان در نظر  بگیرید تا در بعضی مواقع ، صبحانه ، عصرانه و یا شام خود را در حیاط میل نمایید .

حیاط سازی خانه

۶- استفاده از گلدان های دیواری در خانه هایی که حیاط کوچکی دارند یک راه کار موثر و مفید می تواند باشد . در محوطه سازی حیاط کوچک از بدنه دیوار قفل نشوید.

طراحی محوطه

۷- در رنگ بندی حیاط به هارمونی رنگ ها دقت کنید .

طراحی محوطه

۸- در حیاط های کوچک گلدان های طبقاتی بسیار مفید خواهد بود .

فضای سبز ویلا

۹- استفاده از تاب های شیشه ای در محوطه سازی حیاط می تواند یک انتخاب شگفت انگیز باشد.

طراحی محوطه

۱۰- از دیوارهای گلدانی عمودی برای سرسبز سازی حیاط کوچکتان استفاده کنید .

محوطه سازی حیاط کوچک

۱۱- در محوطه سازی حیاط کوچک ، مبلمان زیبا را فراموش نکنید .

طراحی باغچه

۱۲- ترکیب سنگدانه های سفید در کنار چمن سبز رنگ جذابیت خاصی به باغچه می دهد . همچنین درختان سرو بلند در کناره دیوار، حریم شخصی مناسبی ایجاد می کنند.

طراحی باغچه

۱۳- اگر حیاط کوچکی دارید از درختچه های کوچک استفاده کنید . طراحی محوطه

۱۴- به کاشت سبزیجات خوردنی در حیاط علاقه دارید ؟ حیاط تان کوچک است ؟ از روش بالا برای پرورش سبزیجات استفاده کنید .

حیاط سازی خانه

۱۵- از گیاهان برای پارتیشن بندی محوطه سازی استفاده کنید . نظر شما در خصوص ۱۵ ایده خلاقانه برای محوطه سازی حیاط کوچک چیست؟ دیدگاه خود را با سایر کاربران و دوستداران معماری به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع khanetarh – Pinterest