طراحی ساختمان ۹ طبقه با نمای سنگی خاص و جذاب مورد توجه بسیاری از برج سازان و آپارتمان سازان ایرانی است. قصد داریم به سراغ یکی از جذاب ترین پروژه های ساختمانی با نمای سنگی برویم. طراحی ساختمان ۹ طبقه فوق در یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور (منطقه میگون در استان تهران) انجام شده است. با خانه طرح در بررسی این مجتمع مسکونی زیبا همراه باشید.

مشخصات پروژه :

نام پروژه : مجتمع مسکونی در میگون
معماران : دفتر معماری موج نو
موقعیت : ایران، استان تهران، میگون
مساحت : ۵۰۰۰ مترمربع
سال پروژه : ۲۰۱۸
کارفرما و پیمانکار : یعقوب عابدپور، کامران جلیلوند

طراحی ساختمان

طراحی نمای ساختمان

گفته های معمار در مورد طراحی ساختمان ۹ طبقه با نمای سنگی

میگون در یک منطقه با آب و هوای دلپذیر ، واقع در شمال تهران قرار دارد ، این در حالیست که مردم تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای آلوده آسیا از میزان بالای آلودگی و استرس آن رنج می برند.  این مکان برای افرادی است که به دنبال اقامت موقت و استراحتگاه در حومه شهر هستند. طراح به این موضوع توجه کرده است  که چگونه می تواند فضایی ایجاد نماید که به ساکنان خود برای بدست آوردن انرژی و آرامش و تمرکز کمک کند، تا خود را برای بازگشت به فعالیت های روزمره در شهر آماده کنند. بزرگترین مانع در مقابل درخواست کارفرمای این پروژه ، همانگونه که در سایر پروژه ها نیز درخواست می شود استفاده از حداکثر ارتفاع ممکن با توجه محدودیت ارتفاع ساختمان در این منطقه بود.

نمای سنگی

در طراحی ساختمان ۹ طبقه از متریال و نمای سنگی در معماری داخلی نیز استفاده شده است.

نقشه های ساختمانی نقشه آپارتمان طراحی ساختمان

نمای آپارتمان

مصالح نما از یک پوسته تقریبا شبیه به سنگ های صخره ای شکل پوشیده شده که متاثر از صخره های اطراف با لبه های تیز و گوشه دار است. در این روند طراحی تراس ها به گونه ای ایجاد می شود، تا علاوه بر کنترل باد سرد و نامطلوبی که از سمت غرب می وزد، کاربردهای دیگری برای ساکنین نیز داشته باشد. در ضلع شرقی ساختمان برای ایجاد یک منطقه امن در کنار مسیر اصلی ، شیارهایی نا منظمی که بیش تر شبیه ساختارهای قلعه ای خشن است، شکل گرفته اند که می تواند به عنوان پنجره و بازشویی برای تراس ها به کار رود.

طراحی ساختمان

عکس نمای بیرونی ساختمان

طراحی ساختمان ۹ طبقه با نمای سنگی (سنگ تراورتن) را در تصویر بالا مشاهده می کیند.

طراحی آپارتمان

بین دو ساختمان اصلی، یک فضای خالی طراحی شده تا نقش فضای مرکزی یا آتریوم را برای ساختمان داشته باشد، و به عنوان یک نورگیر با پارتیشن های شفاف ، یک چشم انداز آرامش بخش و زیبا را ایجاد نماید تا ساکنین در اطراف آن قدم بزنند و لذت ببرند. بام سبز ساختمان نیز برای کاربردهای مختلف طراحی شده است ، منطقه ورزشی در زیر زمین همراه با سالن بدن سازی، سونا، استخرقرار دارد، و در نهایت تراس های زیبا و باشکوه که چشم انداز آن رو به کوهها است و می تواند فضایی برای استراحت و لذت بردن ساکنین از مناظر اطراف باشد.

آپارتمان

نظر شما در مورد طراحی ساختمان ۹ طبقه با نمای سنگی چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع: archdaily