به طور پیش فرض هنگامی که نرم افزار اتوکد را نصب می کنید ، بعد از نصب برای نوشتن متون فارسی ، به نصب فونت فارسی اتوکد نیاز پیدا می کنید. اینجاست که استفاده و اهمیت یک مجموعه فونت اتوکدی مناسب فارسی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود . در بسیاری از وب سایت ها نیز شاهد تیرهایی چون “دانلود مجموعه ۱۳۵ فونت فارسی برای اتوکد” یا “دانلود فونت فارسی اتوکد بیش از ۵۰۰ فونت فارسی” و … مواجه می شوید . اما آیا تعداد زیاد فونت نشان از بهتر بودن آن مجموعه (فونت فارسی اتوکد) است ؟ پاسخ کاملا مشخص است ، خیر. ما در این مجموعه ۱۳۰ فونت فارسی و کاربردی را آماده کردیم. اما یک نکته در نصب فونت های فارسی بسیار حائز اهمیت است !!!

فونت فارسی اتوکد

نکته مهم در نصب و حل مشکل فونت فارسی اتوکد چیست ؟

به تصویر زیر نگاه کنید . همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید ، فونت های فارسی که با کاتب و … نوشته شده اند در محیط اتوکد کاملا ناخوانا هستند . این مشکل را بسیاری از کاربران به ما گزارش دادند و ما نیز تصمیم گرفتیم یک بار برای همیشه مشکل این گونه از فایل های اتوکدی را حل کنیم . بسیاری از کاربران تصور می کنند که با نصب فونت های زیاد این مشکل حل می شود !!! در حالی که اگر شما مجموعه ۱۰۰۰۰۰ فونت اتوکدی را نیز داشته باشید این مشکل پابرجا خواهد ماند !!!

مشکل فونت فارسی اتوکد

اما به راستی مشکل را چطور باید حل کرد ؟

نصب فونت اتوکد فارسی بسیار ساده است اما یک نکته ریز در انتهای نصب وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . بگذارید شیوه صحیح نصب فونت فارسی اتوکد را به صورت تصویری و مرحله به مرحله شرح دهیم تا هم مشکل تصویر بالا که فونت ها را نمی شناخت حل کنیم و هم اینکه فونت های فارسی را نصب کرده باشیم.

قبل از شروع : فونت اتوکد فارسی را از سایت خانه طرح (پایین صفحه) دانلود کرده و از حالت فشرده خارج نمایید. سپس این مراحل زیر را انجام دهید :

فونت فارسی کد

۱- در صفحه دسکتاپ بر روی آیکن Auto CAD راست کلیک کنید ، سپس از میان گزینه ها open file location را برگزینید.

فونت فارسی برای اتوکد

۲- سپس در صفحه باز شده بر روی فولدر fonts کلیک کرده تا وارد صفحه ای مانند تصویر بالا شوید. سپس تمام فونت های فارسی اتوکدی را که از خانه طرح دانلود کردید copy و در این بخش past نمایید.

فارسی نویسی در اتوکد

توجه !!! نکته مهم پایانی :

۳- کار به پایان نرسیده و باید در مرحله سوم ، نرم افزار اتوکد را باز کنید و در بخش command حرف K را تایپ و سپس Enter کنید و در پایان از برنامه ی اتوکد خارج شوید.

فونت اتوکد

نصب فونت فارسی اتوکد به پایان رسید . حالا می توانید تمام فایل های اتوکدی که مشکل فونت داشتند را بدون ایراد باز کنید. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید مشکل فونت فارسی به صورت کامل حل شده است و از این پس شما ۱۳۰ فونت فارسی بر روی اتوکد خود ، نصب خواهید داشت و البته برای همیشه با این مشکل خسته کننده خداحافظی خواهید کرد . منتظر نظرات شما هستیم.