نقشه ویلا دوبلکس در زمینی که در یکی از اضلاع آن دچار قناسی است ، چالش هایی به همراه دارد. موقعیت زمین، میزان نورگیری، دسترسی به سایت، مقدار قناسی ،لیست خواسته ها و نیازهای کارفرما و … از جمله مواردی است که لازم است در طراحی پلان ، مهندس معمار به آنها توجه نماید. در این بخش به بررسی پلان ۲۲۰ متری ویلای دوبلکس مدرنی می پردازیم که بر اساس نیاز کارفرما و عدم پرتی فضا طراحی شده است.

توضیحات نقشه ویلا دوبلکس مدرن

بررسی پلان طبقه همکف

پلان طبقه همکف در عرض ۱۰.۵ طراحی شده و مجموعا سطح اشغال طبقه همکف ۱۱۰ متر مربع می باشد. نقشه ویلا دوبلکس مدرن بر اساس نیازهای کارفرما طراحی شده و خبری از فضای پرتی در طراحی پلان نیست. یکی از نکات مهم در طراحی این پلان توجه به حریم خصوصی و عمومی در عرصه بندی معماریست. از جمله فضاهای طراحی شده در طبقه همکف می توانیم به لابی ورودی ، اتاق میهمان ، سرویس توالت ، آشپزخانه ، سالن نشیمن و پذیرایی اشاره نماییم.

نقشه ویلا دوبلکس

بررسی پلان طبقه اول

طبقه اول شامل دو اتاق خواب می باشد که یکی از اتاق خواب ها مستر می باشد. سرویس حمام ، سرویس توالت ، بار ، بالکن و پذیرایی از دیگر عرصه های طبقه اول می باشد.

پلان سه خوابه دوبلکس

نمای پیشنهادی نقشه ویلا دوبلکس

برای این پلان ویلا دوبلکس مدرن ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

پلان ویلایی دوبلکس ۲۲۰ متری

نظر شما در مورد نقشه ویلا دوبلکس چیست ؟ دیدگاه خود را در این خصوص می توانید با خانه طرح و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh