نقشه ساختمان با عرض ۵ متر به دلیل عرض کمی که دارد لازم است با تمهیدات خاصی طراحی شود. یکی از موارد مهم در طراحی ساختمان با عرض کم ، بهره گیری از سازه های فلزی است. سازه های فلزی برای این قبیل از ساختمان ها که عرض کمی دارند انتخاب اول ماست. در ادامه به بررسی نقشه با ابعاد ۵*۱۰ می پردازیم که به صورت دو طبقه بر روی تجاری (فعلا با کاربری پارکینگ) طراحی شده است. این پلان می تواند برای ابعاد ۵*۱۲ یا ۵*۱۳ و یا با اعمال تغییرات بیشتر تا ابعاد ۵*۱۸ نیز مناسب باشد.

توضیحات نقشه ساختمان با عرض ۵ متر

پلان طبقه همکف

در طبقه همکف ، نقشه ساختمان با عرض ۵ متر و طول ۱۰ متر طراحی شده است. ساختمان به صورت دو بر شمالی جنوبی می باشد که در طبقه همکف شامل سرویس راه پله ، آسانسور(بالابر) و پارکینگ می شود.

نقشه خانه ویلایی با عرض ۵ متر

پلان طبقه اول

در طبقه اول شاهد یک کنسول ۱ متری هستیم. طبقه اول شامل راه پله دوبلکس ، لابی آسانسور ، سرویس توالت ، لابی ورودی ، آشپزخانه به همراه میز کانتر خطی و سالن پذیرایی می باشد.

نقشه ساختمان با عرض 5 متر

پلان طبقه دوم

طبقه دوم دوبلکس به صورت دو خوابه طراحی شده که شامل یک اتاق خواب ۱۲ متری و یک اتاق خواب ۹ متری است . سرویس آسانسور (بالابر) و راه پله دوبلکس به پشت بام که فضای روف گاردن قرار دارد ادامه پیدا می کند. سرویس توالت و سرویس حمام از جمله دیگر فضاهای طراحی شده در طبقه دوم دوبلکس است که در تصویر زیر قابل مشاهده و بررسی می باشد.

نقشه دوبلکس عرض 5

نمای پیشنهادی برای نقشه ساختمان با عرض ۵ متر

برای این نقشه ساختمان با عرض ۵ متر ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

نقشه ساختمان 5*12

نظر شما در مورد نقشه ساختمان با عرض ۵ متر چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh