طراحی ویلای دوبلکس همیشه یکی از جذابترین موضوعات در پروژه مهندسین معمار بوده است . همانطور که همه ی ما می دانیم امروزه شهر دبی به یکی از شهر های مرتفع دنیا تبدیل شده است . اما در این شهر زیبا ، ویلاهای بسیار زیبا و شگفت انگیز نیز طراحی و ساخته شده است که در این پست به بررسی یکی از این ویلاهای دوبلکس می پردازیم . در این بخش قصد داریم شمارا با معماری داخلی این خانه دوبلکس آشنا کنیم . پس اگر از علاقه مندان به ساختمان های دوبلکس هستید ، خانه طرح را تا پایان این بخش همراهی کنید .

نقد و بررسی طراحی ویلای دوبلکس 

طراحی ویلای دوبلکس

۱- فضای لابی در طراحی ویلای دوبلکس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است . چرا که این فضا ، مرکزی برای تصمیم گیری شخص، برای ورود به سایر بخش هاست .

طراحی ویلای دوبلکس

۲- طراح معمار در این بخش ( لابی ) ، سنگ تمام گذاشته است . همانطور که گفتیم لابی فضای اولیه ایست برای آمادگی ورود به سایر فضا ها . حال اگر به هر دلیلی قصدی برای ورود به سایر فضاها نداشته باشیم تکلیف چه می شود ؟ مشخص است که باید در آن فضا صبر کنیم . استفاده از یک مبلمان مرکزی گرد ، درست در بخش مرکزی لابی راه حلی جذاب برای این سوال است .

طراحی ویلای دوبلکس

۳- این ویلای زیبا دارای چند سالن پذیرایی مجلل با معماری داخلی به سبک کلاسیک است که در تصویر بالا یکی از سالن های پذیرایی را مشاهده می کنید . استفاده از فرش های نفیس ایرانی در طرح های معماران دبی کاملا مشهود است .

دکوراسیون داخلی

۴- در تصویر بالا یکی دیگر از سالن های پذیرایی مخصوص خانواده را مشاهده می کنید که به طراحی ویلای دوبلکس جلوه بخشیده است .

دکوراسیون پذیرایی

۵- استفاده از هارمونی کرم و طلایی به محیط خانه گرما میبخشد . همچنین استفاده از این نوع رنگ بندی ، باعث می شود که ساکنین احساس کنند که در یک مکان لوکس زندگی می کنند .

دکوراسیون پذیرایی

۶- استفاده از تقارن در طراحی ویلای دوبلکس یکی از نکات مهم به شمار می آید .

دکوراسیون پذیرایی

۷- جمع شدن اعضای خانواده در یک مبل که به شکل نیم دایره طراحی شده است ، حس لذت بخشی را به کل خانواده منتقل می کند .

دکوراسیون پذیرایی

۸- در طراحی ویلای دوبلکس شاهد استفاده از پنجره های بزرگ سرتاسری هستیم ، این امر باعث شده نور روز به خوبی تامین شود و برای نور شب نیز یک لوستر بزرگ در کنار لامپ های هالوژن نقش تامین نور این سالن را بر عهده دارند .

آشپزخانه کلاسیک

۹- به آشپزخانه سری میزنیم تا ببینیم در این بخش چه میگذرد . یک آشپزخانه به سبک کلاسیک با میز غذاخوری ۱۲ نفره قابل مشاهده است .

آشپزخانه کلاسیک

۱۰- در طراحی آشپزخانه نیز به استفاده از نور روز تاکید شده است .

معماری داخلی

۱۱- در طراحی راه پله این ویلای دوبلکس به مورد جالبی برخوردیم . طراحی راه پله به صورت ۲ طرفه انجام شده و در خبری از راه پله گرد نیست . با این کار خبری هم از پرتی راه پله های گرد دوبلکس نخواهد بود و فضای زیر راه پله تنها با ۳ پله اختلاف سطح به یک فضای اداری بامزه تبدیل شده که برای امورات اداری اهالی خانه بسیار مفید است .

معماری داخلی

۱۲- همچنین در محدوده ای از راه پله که اختلاف ارتفاع بسیار کم است ، این بخش به کمد دیواری تبدیل شده است .

خانه دوبلکس

۱۳- یک لوستر با ارتفاع زیاد در این بخش از راه پله ، عملکرد فوق العاده ای هم در زمینه زیبایی و هم در زمینه روشنایی دارد .

خانه دوبلکس

۱۴- در تصویر بالا شاهد آشپزخانه ای کوچک در سمت راست تصویر و آسانسور در سمت چپ تصویر هستیم . استفاده از آسانسور را برا خانه های دوبلکس پیشنهاد می کنیم .

خانه دوبلکس

۱۵- در نمایی دیگر از ویلای دوبلکس مقدار کمی از درب اتاق خواب قابل مشاهده است . اتاق خواب ها به واسطه خصوصی بودنشان در معرض مستقیم دید قرار ندارند .

دیزاین اتاق خواب

۱۶- در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ، سبک کلاسیک در کنار رنگ بندی کرم و صورتی مورد استفاده قرار گرفته است .

دیزاین اتاق خواب

۱۷- طراحی اتاق خواب دیگر این خانه دوبلکس نیز به صورت کلاسیک و بسیار ساده و شیک در نظر گرفته شده است .

دیزاین اتاق خواب

۱۸- اتاق خوابی با ۲ تخت مجزا که می تواند برای ۲ کودک در نظر گرفته شود .

دیزاین اتاق خواب

۱۹- اتاق خواب والدین که دارای فضایی برای خواب یک نوزاد است .

دیزاین اتاق خواب

۲۰- استفاده از نقوش اسلیمی در کنار متریال مدرن به جذابیت این فضا افزوده است . به پایان این بخش رسیدیم . نظر شما در مورد طراحی ویلای دوبلکس معرفی شده چیست ؟

تحریریه : خانه طرح | منبع: khanetarh.com