اگر زمینی دارید که به صورت شمالی جنوبی (یا به اصطلاح زمین دو کله) است و به دنبال نقشه ای برای آن هستید ،احتمالا طراحی این پلان مورد توجه شما قرآر گیرد ، چراکه با یک نقشه بدون پرتی و دوستدار حریم خصوصی مواجه هستیم. در این بخش قصد معرفی پلان دو واحدی شمالی جنوبی را داریم که به صورت نقشه ساختمان دو خوابه طراحی شده است. این نقشه توسط وب سایت خانه طرح به سرپرستی مهندس خیری طراحی شده است و در ادامه شما را به دیدن تصویر پلان تیپ طبقات دعوت می کنیم.

توضیحات پلان دو واحدی شمالی جنوبی

بررسی پلان تیپ طبقات:

پلان دو واحدی شمالی جنوبی در زمینی به مساحت ۱۲.۵*۲۷ طراحی شده است. مساحت خود ساختمان نیز ۱۲.۵*۱۸ می باشد که با در نظر گرفتن فضای سرویس راه پله ،آسانسور و  لابی آسانسور به هر واحد مسکونی حدود ۱۰۰ متر مربع مساحت می رسد. طبقه همکف ، پیلوت می باشد و طبقه دوم شامل دو واحد مسکونی است. این پلان به صورت دو خوابه طراحی شده و شامل سالن نشیمن و پذیرایی با مجموع مساحت ۳۶ متر مربع می شود. همچنین شامل یک آشپزخانه ، لابی ورودی ، لابی خصوصی ، کلوزت ، سرویس توالت ، سرویس حمام و بالکن می شود. نکته مهم در طراحی این پلان این است که برای جلوگیری از هدر رفت فضای معماری ، همچنین حریم خصوصی بیشتر بین دو واحد ، فضای نورگیر ، تعبیه نشده و بجای نورگیر از دو بالکن در ضلع شمالی و جنوبی برای تامین نور فضای داخلی بهره گرفته شده است.

پلان دو واحدی شمالی جنوبی

نمای پیشنهادی برای پلان دو واحدی شمالی جنوبی

برای این نقشه ساختمان دو خوابه ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد. لازم به ذکر است این نما صرفا جنبه نمای پیشنهادی دارد و طراحی آن توسط آقای مهندس ایمان تکبیری و خانم مهندس نگار افشار طراحی شده است.

پلان دو واحدی شمالی جنوبی

دیدگاه شما در مورد پلان دو واحدی شمالی جنوبی چیست ؟ ایا طراحی نقشه ساختمان دو خوابه مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh