نمای ساختمان دارای سبک های متعددی است اما دو سبک مدرن و کلاسیک از محبوبیت بیشتری نزد طرفداران معماری برخوردارند. در این قسمت از خانه طرح می خواهیم نگاهی به جدیدترین و محبوب ترین طراحی ها در زمینه نمای رومی و نمای ساختمان مدرن بیندازیم. تعدادی از نماها به صورت ۳D و تعدادی نیز از ساختمان های ساخته شده در شهر خمین ، تهران ، کرج و چند شهر دیگر عکس گرفته شده است. در طراحی نمای این ساختمان ها از متریال سنگ تراورتن ، چوب ترمووود ، سیمان سفید با روکش نانو، آجر نسوز و … استفاده شده است. در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص طراحی نماهای تهیه شده ، خواهیم پرداخت.

۲۰ نمای رومی و نمای ساختمان مدرن ایرانی کدامند ؟

نمای ساختمان

اگه به دنبال این سوال هستید که نمای ساختمان رومی چیست ؟ می توانید مطلب قبلی خانه طرح را مطالعه فرمایید. در تصویر بالا یک نمای رومی ویلایی را مشاهده می کنید که از الگوهای معماری کلاسیک استفاده کرده است.

نمای ساختمان رومی

نمای رومی ساختمان دوبلکس که از طراحی شگفت انگیزی برخوردار است.

نمای ساختمان مدرن

نمای خانه جنوبی را مشاهده می کنید که از سه متریال چوب ترموود ، سنگ و آجر نسوز استفاده کرده . این نمای ساختمان مدرن در بخش های مختلف دارای نورپردازی های ویژه ای نیز هست.

نمای ساختمان رومی

نمای یک ساختمان رومی می تواند با متریال های مختلفی طراحی و ساختمان شود. در در تصویر بالا نمای رومی را مشاهده می کنید که از سیمان سفید برای این منظور استفاده کرده است.

نمای ساختمان

معمولا نمای ساختمان مدرن با ترکیبی از چند متریال ساخته می شود. می تواند طراحی نما با ترکیبی از آجر و سنگ همراه باشد و یا هر نوع متریال مدرن دیگری که در کنار یک دیگر همخوانی داشته باشند.

نمای ساختمان

نمای رومی یک ساختمان ویلایی با طراحی جذاب و چشم نواز

نمای ساختمان دو طبقه

نمای خانه دوبلکس دو طبقه به سبک کلاسیک که یکی از ویژگی های مهم در طراحی نمای این ساختمان بهره گیری از تقارن است. همچنین ابعاد درب و پنجره ها با توجه به اندازه سطح نما دارای استاندارد متعارفی است.

نمای رومی

نمای این ساختمان ۴ طبقه به سبک کلاسیک طراحی شده است.

نمای خانه

اگر خانه دو طبقه دارید و به دنبال نمای کلاسیک رومی هستید ، طراحی نمای این ساختمان می تواند ایده ساده و در عین حال کم خرجی باشد.

نمای ساختمان

نمای ساختمان مسکونی جنوبی که به سبک رومی در یکی از مناطق شهر خمین ساخته شده است.

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان سه طبقه ایرانی می تواند با این ایده طراحی و ساخته شود.

نمای ساختمان

نمای ساختمان پنج طبقه کلاسیک در شهر تهران.

نمای ساختمان

اگر ساختمان شما دارای سقف شیروانی است و به دنبال یک ایده به سبک کلاسیک هستید ، تصویر بالا می تواند کمک خوبی برای رساندن شما به طرح نهایی نمای ساختمانتان باشد.

نمای مدرن

وقتی نمای ساختمان مدرن با طراحی حجمی انجام می شود.این ساختمان در شهر خمین قرار دارد.

نمای ساختمان مسکونی

نمای ساختمان مدرن

یکی از فاکتور های مهم در طراحی نمای مدرن ، طراحی خلاقانه درب حیاط و سر درب ساختمان است. در طراحی نمای مدرن (تصویر بالا) به این دو فاکتور توجه ویژه ای شده است.

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

نمای ویلا دوبلکس

نمای ساختمان یک طبقه را در مطلب قبلی خانه طرح ببینید.

نمای بیرونی ساختمان

نمای ساختمان رومی

نظر شما در مورد طراحی نمای ساختمان رومی و نمای ساختمان مدرن چیست؟ کدام یک از این دو سبک معماری را می پسندید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh