طراحی نمای ساختمان ها ، یکی از جذابترین موضوعاتی است که یک معمار با آن مواجه می شود . نکته قابل تأمل سبکی است که در طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . اینبار تیم معماری خانه طرح به سراغ ۱۰ نمای ساختمان یک طبقه و البته شگفت انگیز رفت ! با خانه طرح در بررسی نمای این خانه های زیبا همراه باشید .

بررسی ۱۰ نمای ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان یک طبقه

در طراحی نمای این ساختمان یک طبقه بسیار زیبا شاهد استفاده از نمای کلاسیک ( نمای رومی ) هستیم . همانطور که میدانید هزینه طراحی و اجرای این دسته از ساختمان ها بسیار بالا و پر هزینه است . پس اگر به دنبال خانه ای با شکوه هستید و البته جیب پر از پولی هم دارید انتخاب این سبک و نمای ساختمان را پیشنهاد می کنیم .

نمای ساختمان یک طبقه

در بخش طراحی نمای ساختمان یک طبقه و محوطه سازی این بنا شاهد یک تقارن بسیار هوشمندانه هستیم . مرکز این تقارن یک فواره آب انتخاب شده است . هنگامی که شخص قصد ورود به این بنارا دارد، بیرون زدگی بخش نمای مرکزی به شکل جالب توجه ای خودنمایی می کند . تقارن در این سبک از ساختمان های یک طبقه رومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . موضوعی که در معماری سنتی ایرانی نیز شاهد آن هستیم .

نمای ساختمان یک طبقه

این سبک از معماری و طراحی نما معمولا مخالفان و موافقان بسیاری دارد . بسیاری ، آن را نمایی فوق العاده تصور می کنند و عده ای نیز آن را یک نمای زشت خطاب می کنند . این سبک از نما که برگرفته از معماری مدرن است به لحاظ اصول زیباشناسی معماری یکی از نماهای زیبا در دنیای معماری محصوب می شود . در این نما شاهد بازی با احجام مکعبی شکل هستیم .

نمای ساختمان یک طبقه

نمایی مدرن و برونگرا که دارای استخری نیمه پوشیده است . در طرحی این خانه دوبلکس نوعی تضاد بین دو رنگ سرد ( استخر ) و رنگ گرم ( سقف تراس ) مشاهده می شود که به تعادل رنگها منجر شده است .

نمای سنگ ساختمان

در طراحی نمای این خانه دوبلکس ، یک موضوع بسیار قابل توجه است . استفاده از بدنه سنگی با طراحی نمای مدرن موضوع اصلی است . در این نما شاهد استفاده از سنگ آنتیک و سنگ تراورتن در سطح نما هستیم . استفاده از باکس های مکعبی شکل یکی دیگر از ویژگی های قابل مشاهده در این ساختمان است .نمای ساختمان ویلایی

خاص تر از این نمی شود !!! استفاده از چوب ترمود در کنار نمایی از بتن سفید و فرمی که مناسب با اقلیم این منطقه ساخته شده است .

نمای سنگ ساختمان مدرن

نمای ساختمان مسکونی

سادگی و هوشمندی در طراحی نورپردازی ، بیش از هر موضوع دیگری در طراحی نمای ساختمان یک طبقه بالا قابل لمس است . در بخش نما از مصالح سنگ آنتیک ، بتن و چوب ترمود استفاده شده است . استفاده از نور مخفی و نور پردازی نقطه ای و خطی در سراسر نما کاملا ملموس است . در نظر گرفتن بخش ویژه درخت کاری در بخش خارجی فضای ساختمان ایده ای جالب در خصوص درونگرایی بیشتر برای ساکنین داخل ساختمان است .

نمای ساختمان مسکونی

استفاده از متریال فایبرگلاس نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که میتوان در طراحی نما استفاده نمود . پنل های فایبرگلاس دارای طرح و بافت های بسیار متنوعی است .

نمای ساختمان یک طبقه

طراحی نمای این خانه دوبلکس به سبک کلاسیک انجام شده است . در طراحی نما شاهد یک درب با ظاهر بسیار بلند در کنار ستون و طاق های رومی شکل هستیم .

نمای ساختمان ویلایی

یک نمای مدرن یک طبقه که در آن از متریال سنگ و کامپوزیت استفاده شده است . نظر شما در مورد مجموعه ۱۰ نمای ساختمان یک طبقه چیست ؟ برای نمای ساختمان یک طبقه ، نمای مدرن را می پسندید یا نمای کلاسیک رومی ؟ مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم .

تحریریه : خانه طرح | منبع: khanetarh.com