هنگامی که صحبت از یک راه پله دوبلکس شیک به میان می آید بسیاری به یاد راه پله های گرد و منحنی با تزئیناتی زرق و برق دار می افتند. قافل از اینکه راه پله های دوبلکس می توانند با فرم های گوناگونی طراحی و اجرا شوند که در عین هزینه پایین ، ظاهری مدرن و لوکس به منزل شما ببخشند. در این بخش قصد داریم مراحل اجرای راه پله خطی را به صورت تصویری و بسیار ساده بیان نماییم.

مراحل اجرای راه پله خطی (راه پله دوبلکس شیک)

مدل پله داخل ساختمان

در مرحله اول سازه راه پله خطی به مانند تصویر بالا و کاملا تراز شده اجرا می گردد. طراحی راه پله خطی توسط مهندس معمار، و طراحی سازه توسط مهندس محاسب انجام می گردد.

طراحی راه پله

در مرحله دوم دیواره راه پله توسط ملات گچ و سیمان اندود می گردد. طبیعتا بخش سازه ای نگه دارنده پله کان از نظرها پنهان می گردد.

پله دوبلکس چوبی

در مرحله سوم ورقه های مقاوم چوبی که البته می توانند از متریال های دیگری نیز باشند به سازه پله متصل می گردند.

راه پله خطی

در مرحله چهارم از نرده کابلی (پرده سیم بکسلی) برای امنیت هر چه بیشتر راه پله استفاده می کنیم. نرده های حصاری به دلیل نزدیک بودن ردیف های لوله ، بهترین حالت امنیت را برای قسمت های پرتگاه راه پله ایجاد می کنند. پرده سیم بکسلی را می توان یکی از مدل های نرده های حصاری یا نرده های عمودی نیز دانست.

راه پله دوبلکس شیک

مرحله پنجم ، مرحله متریال دهی به دیوار راه پله است که می توانید از سنگ آنتیک طبیعی یا مصنوعی ، کاغذ دیواری و … برای این منظور استفاده نمایید و در نهایت یک راه پله دوبلکس شیک و مدرن را در منزل خود تجربه کنید. نظر شما در خصوص انواع مدل راه پله دوبلکس شیک چیست؟ آیا طراحی راه پله خطی را برای خانه دوبلکس خودتان می پسندید؟ دیدگاه های خود را در این خصوص به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh