در طراحی خانه های دوبلکس ایرانی مدل راه پله دوبلکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از مردم خواستار به کارگری راه پله های گرد و مارپیچ در خانه دوبلکس شان هستند. شاید به این دلیل که این مدل از راه پله ، از جذابیت بیشتری به نسبت سایر راه پله ها ، برخوردار است. واقعیت امر این است که همیشه راه پله های گرد برای خانه های دوبلکس ایرانی کاربردی نیستند و در بسیاری از موارد موجب ایجاد فضای پرتی ، رفت و آمد سخت بین طبقات و ایجاد ظاهری زشت به منزل می شوند. بنا براین پیشنهاد می کنیم . متناسب با منزل خود نسب به انتخاب و شکل راه پله اقدام نمایید تا بیشترین استفاده را از فضای منزلتان بهره مند شوید.

انواع مدل راه پله دوبلکس مناسب خانه های دوبلکس ایرانی

بر اساس نوع طراحی :

۱- راه پله مارپیچ
۲- راه پله خطی
۳- راه پله دو طرفه
۴- راه پله سه طرفه
۵- راه پله منحنی

بر اساس نوع مصالح :

۱- راه پله بتنی
۲- راه پله فلزی
۳- راه پله چوبی
۴- راه پله سنگی
۵- راه پله ترکیبی از مصالح

راه پله دوبلکس

در تصویر بالا طراحی خانه های دوبلکس ایرانی را مشاهده می کنید که مدل راه پله دوبلکس آن به صورت مارپیچ است. این مدل از راه پله با متریال فلز و سنگ طراحی و ساخته شده و ظاهری لوکس به این خانه دوبلکس بخشیده است.

راه پله دوبلکس

راه پله های منحنی جذابیت خاصی به خانه های دوبلکس ایرانی می بخشند. این مدل از راه پله دوبلکس با متریال شیشه و سنگ ساخته شده و استفاده هوشمندانه از شیشه برای نرده ها باعث شده تا حرکت مدور راه پله که با نور مخفی جلوه ای خاص گرفته کاملا مشهود باشد.

راه پله دوبلکس

راه پله های خطی نیز می توانند از جذابیت خاصی بر خوردار باشند.

خانه های دوبلکس ایرانی

راه پله های چوبی یکی دیگر از متداول ترین راه پله ها در طراحی خانه های دوبلکس ایرانی هستند و از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند .

راه پله دوبلکس

راه پله های تمام منحنی سنگی معمولا در خانه های لوکس کلاسیک به چشم می آیند و اجرای این گونه از راه پله ها با هزینه نسبتا بالایی انجام می شود.

راه پله دوبلکس شیک

عکس خانه های دوبلکس ایرانی

راه پله دوبلکس دو طرفه معمولا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما در صورتی که هنرمندانه طراحی و اجرا شوند ، مطمئن باشید چیزی کمتر از راه پله های دوبلکس با فرم های دیگر ندارد.

خانه های دوبلکس ایرانی

در تصویر بالا نمونه ای دیگر از راه پله دوبلکس دو طرفه ساده به سبک مدرن را مشاهده می کنید و به این نتیجه می توان رسید که بله می شود راه پله دوبلکس مدرن را با قیمت ارزان نیز طراحی و اجرا نمود.

خانه های دوبلکس ایرانی

این مدل از راه پله معمولا در کاخ ها بیشتر دیده می شود. راه پله هایی با عرض زیاد که در نزد عموم مردم به راه پله های هندی معروف هستند.

پله گرد دوبلکس

راه پله دو طرفه منحنی که در بخش مرکزی لابی طراحی شده است.

راه پله دوبلکس شیک

نمونه ای دیگر از راه پله دوبلکس دو طرفه که با طراحی خاص و لاکچری جلب توجه می کند.

پله گرد دوبلکس

در اینجا از راه پله تمام شیشه ای برای ارتباط بین دو طبقه دوبلکس استفاده شده است. اگر ترس از ارتفاع دارید راه پله های شیشه ای را پیشنهاد نمی کنیم. اما اگر از هیجان خوشتان می آید ، راه پله های شیشه ای می توانند شما را جذب طراحی خود کنند.

پله چوبی دوبلکس

یکی از مزایای راه پله چوبی عایق حرارتی بودن آن است.

انواع پله دوبلکس

در این راه پله سه طرفه دوبلکس شاهد یک خلاقیت در بخش زیرپله راه پله هستیم که فضای زیر پله به گیاهان تزئینی اختصاص داده شده است و از این بابت می تواند یک ایده خلاقانه باشد.

مدل پله گرد دوبلکس

استفاده از لوستر های مجلل در فضای بین راه پله ، علاوه بر زیباسازی این فضا ، باعث تامین نور مطلوب برای این فضا شده است.

پله دوبلکس ارزان

ذز اینجا محوطه سازی زیر راه پله ساده و مدرن انجام شده است.

ساختمان دوبلکس

نظر شما در مورد انواع مدل راه پله دوبلکس در خانه های دوبلکس ایرانی چیست. شما برای منزل دوبلکس خود کدام مدل از راه پله را ترجیح می دهید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – behance