اگر به دنبال یک نمای بیرونی ساختمان ، آن هم به شکلی خاص و جذاب هستید ، پیشنهاد می کنم تا پایان معرفی این پروژه با ما همراه ما باشید .این پروژه شامل ساخت یک بوتیک نو و بازسازی دو ساختمان با کاربری تجاری-مسکونی (طبقه همکف تجاری و مابقی طبقات مسکونی)  می شود . پس از تخریب روی داده تا عمق ۷.۵ متر در قسمت پایین ساختمانها (تجاری-مسکونی) ، شرکت WOHA استخدام شد تا آنها را مطابق با دستورالعملهای حفاظت و برنامه ریزی نوسازی سنگاپور بازسازی نموده تا شاهد نمای بیرونی ساختمان جذاب و خاص باشیم .

نمای بیرونی ساختمان تجاری مسکونی

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید در قسمتی از بدنه از متریال کامپوزیت استفاده شده است .

نمای کامپوزیت

طبقات اصلی ساختمان که ارتفاع (کف تا سقف) کمی داشتند دست نخورده باقی مانده اند، فضای جلوی ساختمان برای اتاق جلسه انتخاب شده، و یک پارکینگ مکانیزه جایگزین فضای سرویس گردیده است. ایده مرکزی پروژه این بود که یک سری دفتر کار با طراحی باز در ۴ طبقه بالایی ساخته شود، چرا که این ۴ طبقه متراژ بالاتر، ارتفاع کف تا سقف بیشتر ، نمای بهتر ، و نور طبیعی مطلوبتری (از دوطرف) داشتند. تمام سطح بام به بام سبز و اتاق زیر شیروانی نیز به سالن تفریح تبدیل شده است، و هر دوی این فضاها دید پانورامای زیبایی به هونگلیم پارک ، پارک-رویال و هتل پیکرینگ دارند.

نمای بیرونی ساختمان

استراتژی اصلی طراحی این بود که توپولوژی کار معکوس شود یعنی بجای یک حیاط خلوت معمولی یک فضای همکف با طراحی باز ، شهری، و سبز در قلب ساختمان ایجاد شود. فضای کافه ، فضای استراحت ، و اتاق جلسه در اطراف این فضای سبز سازمان یافته است، که باعث بهره گیری از سرسبزی و نور در عمق طرح شده است. این طرح کلی در واقع باعث کاهش مقیاس این ساختمان ۹ طبقه به مقیاس انسانی تر و صمیمی تر این فضای سبز کوچک می شود.

نمای آپارتمان کامپوزیت

زبان معماری رسمی فراکتال و هندسه ی مثلثی ای که در این کار استفاده شده است نشان گرفته از نیاز به رعایت الزامات قانونی است، چرا که این ساختمان در نبش سه مسیر بنا شده است و بنابر الزامات قانونی باید دارای گوشه های پخ باشد. این الزام در حقیقت الهام بخش حالت مخروطی ای است که هم در سطح و هم در ارتفاع کار به صورت دیوار های زاویه دار داخلی و سطوح اریب خارجی به چشم میخورد. این حالت نما همچنین نظر را به سمت یک دیوار پرده ای مقعر کریستال مانند که در قسمت پایینی وگوشه ی فضای سبز کار شده است هدایت میکند. برای استفاده از سایه ها برای تاکید بر لحن رسمی طرح ، یک سری پانل آلومینیوم (کامپوزیت) و یک صفحه ی سایه بان نیز در سیستم دیوار پرده ای جاسازی شده اند.

نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان مسکونی تجاری از زاویه ای دیگر را مشاهده می کنید .

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

سایت پلان

نظر شما در مورد نمای بیرونی ساختمان با متریال کامپوزیت چیست؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح