طراحی ویلای دوبلکس فوق ، توسط (FM.X) انجام شده و تداعی گر فضایی زیبا برای زندگی است. در طراحی این خانه از مواد طبیعی و رنگ های مات استفاده شده است. این کلبه ی زیبا در فضای خارجی شهر فوجیان (چین) و به دور از هرگونه فشار و شلوغی مرکز شهر قرار دارد. آرامش و سکوت این منطقه بسیار بی نظیر است. حیاط مربعی شکل این خانه، مزین به سنگ فرش هایی است که زیبایی آن را دوچندان نموده اند. انبوهی از درختان ، این خانه زیبا را در برگرفته و آن را به قلعه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است. اتاق نشیمن این خانه مشرف به حیاط و درختان سبز آن است. این درختان به مانند حصاری بلند عمل نموده و فضای این خانه را از شلوغی شهر جدا کرده اند. سنگ تیشه ای به عنوان عنصر اصلی این بنا در نظر گرفته شده است. خلوت و تنهایی در این خانه خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی طراحی ویلای دوبلکس – طبیعت

طراحی ویلای دوبلکس

در این قسمت از خانه، راه پله های چوبی تعبیه شده است که از بالای آن، اتاق نشمین و اتاق ناهارخوری قابل مشاهده می باشد. روشنی این قسمت، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید است.

طراحی ویلای دوبلکس

کف خانه از جنس کاشی و سنگ است که فرشی مستطیل شکل بر روی آن قرار دارد. وجود این فرش، رنگ مات مبلمان و سایر قسمت های خالی خانه را بی اهمیت جلوه داده است.

خانه دوبلکس

تمام دیوار های این قسمت از خانه با سنگ های طبیعی و بسیار زیبایی پوشانده شده اند. طراحی این اتاق بدین صورت است که یک دیوار رو به روی دیوار دیگر قرار گرفته و دیوار سوم مشرف به پنجره است. محل نشیمن این اتاق توسط یک مبل دو نفره و دو صندلی راحتی (بدون دسته) تزئین شده است. طراحی این فضا به گونه ای است که می تواند محل مناسبی را برای تماشای حیاط و یا مطالعه ی کتاب فراهم آورد.

طراحی ویلای دوبلکس

استفاده از مصنوعات چوبی زیبایی این فضا را دوچندان کرده است. برای مثال، میز ناهارخوری از جنس چوب طبیعی و منحنی شکل است. ارتفاع میز ناهار خوری به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می تواند بر روی پاها قرار می گیرد.

خانه دوبلکس

دکوراسیون و طراحی ویلای دوبلکس بسیار ساده در نظر گرفته شده است . برای مثال، بر روی میز گلدانی قرار دارد که به یک جفت شاخه ی برگدار از درختان میوه مزین شده است. این دو شاخه بیانگر پیوند فضای داخلی و خارجی این خانه است. طراحی این خانه بر پایه ی صلح و آشتی قرار دارد . در پس پله های چوبی دیوار سفید رنگی وجود دارد که نمای چوبی پله را دو برابر کرده است.

طراحی ویلای دوبلکس

همان طور که قبلا گفته شد پنجره ی سرتاسری این قسمت از خانه، نور کافی برای روز و شب را فراهم خواهد آورد .

خانه دوبلکس

همان طور که در تصویر قابل مشاهده است، یک دیوار شیشه ای بین اتاق نشیمن و حیاط وجود دارد. یکی بودن الگوی سنگ فرش حیاط و پنجره ی اتاق از دیگر ویژگی های بارز این خانه ی رویایی است. الگوی هندسی و پلکانی طراحی سنگ فرش حیاط تا به زیر پنجره تکرار شده و ادامه یافته است.

خانه دوبلکس

محل ناهار خوری (یا اتاق چای)، توسط فرشی زیبا (با الیاف طبیعی) مزین شده است. در این فضا، فاصله ی میز و صندلی ها به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن برای کارهای دیگری نیز استفاده نمود . در این خانه، تلفیق زیبای شیشه، سنگ، و پارچه می تواند نگاه بیننده را به خود جلب نماید.

نمای ویلای مدرن

این خانه دوبلکس چشم اندازی منحصر به فرد است که طراحی آن جدا از طبیعت نیست. به زبان ساده تر، درختان پراکنده فضای این حیاط را زینت داده و زیبایی آن را دو چندان نموده اند. طراحی این خانه به گونه ای است که نمی توان گفت نظم طبیعت را بر هم زده است .

پله دوبلکس

خطوط موجود در دیوار و کف خانه (حتی در حالت افقی)، همگی در یک راستا قرار گرفته و از نظم خاصی برخوردار هستند .

خانه دوبلکس

در کنار میز ناهارخوری صندلی های پشت خمیده ای قرار گرفته است که از چوب طبیعی ساخته شده اند. صفحه ی این میز ناهارخوری نیز از یک تنه ی درخت (چوب طبیعی) ساخته شده است.

خانه دوبلکس

فاصله از صفحه ی تلویزیون و یا دور شدن از آن بدین معنا نیست که شما نمی توانید از تماشای یک فیلم لذت ببرید. همان طور که در تصویر قابل مشاهده است این تئاتر خانگی کاملا مجهز بوده و با لوازم خاکستری رنگ ساده تزئین گشته است. نظم موجود در این فضا به گونه ای است که نمی تواند حواس بیننده را از تماشای فیلم پرت نماید.

طراحی اتاق خواب

در این خانه اتاقی طراحی شده است که برای استراحت و خواب بسیار مناسب است. پنجره ی این اتاق توسط پارچه های کتان و کلفت پوشانده شده، به طوری که هیچ نوری نمی تواند بدان وارد شود. در این اتاق، تخت دو نفره ای وجود دارد که جنس آن از چوب طبیعی است. همان طور که در شکل پیداست پرده های راه راه می توانند سایه ای مطلوب را برای اتاق خواب فراهم آورند.

طراحی اتاق خواب

دیوارهای خارجی این اتاق با سنگ طبیعی پوشانده شده است. این نوع طراحی به حفظ حریم خصوصی اشاره دارد .

دکوراسیون آشپزخانه

این دیوار سنگی از تا طبقه ی فوقانی کشیده شده و فضای جانبی دیگری را برای میز بار فراهم آورده است.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

رو شویی و سرویس بهداشتی این خانه در طبقه ی بالا واقع شده است. همان طور که در تصویر قابل مشاهده است از کابینت های چوبی موجود در این فضا برای ذخیره سازی لوازم (بهداشتی) استفاده می شود . نظم و انضباط موجود در طبقه ی پایین در سرویس های بهداشتی نیز رعایت شده است. لازم به ذکر است که سینک روشویی و سایر وسایل موجود در این منطقه از شکل منحنی خاصی برخوردار است.

طراحی ویلای دوبلکس

از این ناحیه، اتاق خواب کاملا در معرض دید قرار دارد. یک سنگ طبیعی و بزرگ در کنار پله ها واقع شده است. طراحی این خانه به گونه ای صورت گرفته است که رویت مناظر طبیعی از هر قسمت از خانه امکان پذیر است.

طراحی اتاق خواب

حمام این خانه توسط دیوارهایی شیشه ای محصور شده و برای روشنایی آن از نور طبیعی استفاده شده است. این حمام مخلوطی از سنگ، شیشه، و چوب است . یک سنگ طبیعی در کنار پله های این حمام واقع شده و دوش اصلی دقیقا رو به روی آن قرار دارد.

طراحی اتاق خواب

یک دیوار ساده فضای این منطقه را از اتاق خواب دوم جدا نموده است. لازم به ذکر است که از این دیوار به عنوان گنجه و کابینت استفاده می شود.

نقشه ویلا

کل طبقه ی اول به فضای تئاتر، ناهار خوری، و نشیمن اختصاص داده شده است. طبقه ی دوم جایی است اتاق خواب و میز بار در آن تعبیه شده است . طراحی و اجرای این ویلا به پایان رسیده اما قرار است مجموعه های دیگری نیز به این خانه ویلایی زیبا اضافه گردد . در نقشه پایین شاهد طرح های آینده هستیم .

نقشه ویلا

نظر شما در مورد طراحی ویلای دوبلکس بر گرفته از طبیعت ، کار گروه معماری FM.X چیست ؟ مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم .

تحریریه : خانه طرح | منبع: khanetarh , home designing