امروزه طراحی محوطه سازی حیاط ، جایگاهی کمتر از طراحی دکوراسیون داخلی ندارد ! ایجاد یک حیاط سرسبز با محیطی گرمو پرانرژی ، تاثیر شگفت آوری بر روحیه و روان انسان دارد . در این بخش نگاهی به ۲۰ ایده طراحی حیاط منزل ایرانی و خارجی می اندازیم . با خانه طرح در معرفی این ایده ها همراه باشید .

۱۰ ایداه خلاقانه برای طراحی حیاط منزل ایرانی و خارجی کدامند ؟

طراحی حیاط منزل ایرانی

۱- در تصویر بالا که طراحی حیاط منزل ایرانی را نشان می دهد ، فضایی برای نشیمن ، غذاخوری ، باربیکیو در نظر گرفته شده است . دورتادور حیاط از گل و گیاهان استفاده شده که حس خوبی را به کاربر منتقل می کند .

حیاط ایرانی

۲- ایده ای دوست داشتنی !!! استفاده از رنگ قهوه ای روشن برای مبلمان ، محوطه سازی حیاط را گرم و پرانرژی کرده است . همچنین ایجاد یک حفاظ شیشه ای برای جلوگیری از بارش باران و برف ، این فضا را به یک فضای دورهمی دائمی تبدیل کرده است .

طرح محوطه سازی ویلا

۳- طراحی محوطه سازی این ویلا یکی از بهترین هاست . رنگ استخر و گیاهان سبز حس آرامش بخش بی بدیلی را به بیننده منتقل می کنند . در کنار این همه آرامش استفاده از رنگ نارنجی در فضاهای نشیمن حس گرمابخشی را به کاربر منتقل می کند .

طرح محوطه سازی ویلا

۴- یکی از زیباترین محوطه سازی هایی که میتوان در حیاط سازی نمونه خارجی نام برد همین تصویر بالاست . همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید فضای آلاچیق گرم و پرانرژی طراحی شده و در فضای پیرامون ، از هارمونی سرد و آرامش بخشی استفاده شده .

طراحی حیاط

۵- در طراحی محوطه سازی این حیاط ویلایی استفاده از گیاهان و بوته های سبز بیش از هر موضوع دیگری به چشم می خورند . بهره گیری از یک کف سازی روشن ، گیاهان سبز را بیش از پیش در معرض دید قرار می دهد .

طراحی حیاط

۶- طراحی حیاط منزل ایرانی ایده های متنوعی دارد . در طراحی حیاط این منزل از شومینه استفاده شده است .

طراحی حیاط منزل ایرانی

۷- در طراحی حیاط منزل ایرانی استفاده از شیب زمین و کد ارتفاعی بسیار مهم و ضروریست . همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید طراح از اختلاف ارتفاع فوق در جهت سر سبزسازی فضای محوطه ، بهترین استفاده را کرده است .

محوطه سازی حیاط خانه

۸- در طراحی این حیاط کوچک از یک حوض کوچک استفاده شده و ماهی های قرمز در آن خودنمایی می کنند !!! دو نیمکت در دوطرف این حوض قرار دارند که فرصت را برای تماشای ماهیان قرمز و طبیعت زیبا  فراهم می کنند .

طراحی حیاط منزل ایرانی

۹- در طراحی حیاط منزل ایرانی ( تصویر بالا ) شاهده استفاده از گیاهان سبز به صورت گسترده هستیم . ایجاد یک حیاط سبز و پر انرژی حس طراوت و سرزندگی را به انسان منتقل می کند .

حیاط سازی خانه

۱۰- در این حیاط نیز همچنان گیاهان سبز از اولویت بالایی در محوطه سازی برخوردارند . نظر شما در مورد طراحی حیاط منزل ایرانی و خارجی چیست ؟ دیدگاه های خود را به اشتراک با سایر کاربران بگذارید .

تحریریه : خانه طرح | نویسنده : بهنام خیری