انتخاب مبلمان منزل ایرانی دارای نکات ظریفی است که گاهی اوقات بی توجه ای به این نکات باعث می شود از انتخاب خود در همان روز اول و یا پس از گذشت چند ماه مایوس شویم. ما قصد داریم به چند نکته مهم قبل از خرید و انتخاب مبلمان منزل ایرانی اشاره کنیم. با خانه طرح همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب مبلمان منزل ایرانی کدامند ؟

۱- توجه به راحتی و کاربرد مبلمان

مبل راحتی

اگر به دنبال یک مبلمان دمه دستی برای تماشای تلویزیون هستید ، مبلمان راحتی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد . مبلمان راحتی با دسته چوبی ممکن است باعث خستگی دست شما شوند ، پس پیشنهاد می کنیم از مبلمان هایی که فاقد دسته ی چوبی هستند استفاده کنید. اگر به دنبال یک مبلمان برای پذیرایی از میهمانانتان هستید ، پیشنهاد ما استفاده از مبلمان های سلطنتی و کلاسیک است . قبل از خرید مبلمان روی مبلمان ها بشینید و آنها را به صورت کامل تست کنید ، چرا که این مبلمان ها قرار است دست کم ۴ سال برای شما کار کنند.

۲- به رنگ مبلمان توجه کنید

مبلمان مدرن

یکی از فاکتور های مهم در انتخاب مبلمان منزل ایرانی رنگ مبلمان است. پیشنهاد می کنیم مبلمان خود را با رنگ پرده ها هماهنگ کنید. این هماهنگ سازی می تواند با رنگ پارچه مبل و یا کوسن ها انجام شود. اگر منزل کوچکی دارید سعی کنید مبلمان های روشن را در لیست خرید خود قرار دهید چراکه مبلمان های روشن فضای داخلی را بزرگتر جلوه می دهند.

مبلمان منزل ایرانی

۳- توجه به کیفیت و جنس مبلمان

مبل سلطنتی جدید

کیفیت و جنس مبلمان یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب مبلمان منزل ایرانی است. از فروشندگانی که هیچ گارانتی در خصوص مبلمانشان ارائه نمی دهند خرید نکنید. شما پول می دهید ، پس در نهایت باید متناسب با پول خود مبلمانی با کیفیت دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه پس از پسند مبلمان در نمایشگاه ، مبلغ را واریز نکنید . متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد این بوده ایم که کیفیت مبلمان موجود در نمایشگاه با کیفیت انبار ، کمی تفاوت داشته و بسیاری از خریداران از این موضوع شکایت داشته اند. قبل از دریافت مبلمان از انبار آنها را به صورت دقیق بازرسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل (ترک ، شکستی ، رنگ و …) از خرید آن مبلمان خودداری نمایید.

۴- توجه به شکل و اندازه مبلمان

انتخاب مبلمان منزل

قبل از خرید مبلمان ، فضای منزل خود را مترکشی نمایید و متناسب با فضای منزل ، مبلمانتان را انتخاب کنید . بسیار شاهد آن بوده ایم که مبلمانی خریداری شده، اما آن مبلمان یا آنقدر بزرگ بوده که فضای خانه را تنگ کرده و یا آنقدر کوچک بوده که دیزاین منزل را تهی کرده است.

۵- به سبک مبلمان توجه کنید

مبل سلطنتی

عموما منازل ایرانی به سبک های مدرن و کلاسیک طراحی می شوند. اگر سبک منزل شما کلاسیک است از مبلمان کلاسیک و اگر سبک منزل شما مدرن است از مبلمان مدرن استفاده کنید.

مدل مبل راحتی

در تصویر بالا نمونه ای از یک منزل به سبک معماری مدرم را مشاهده می کنید که مبلمان نیز بر همین اساس انتخاب شده است . نظر شما در مورد انتخاب مبلمان منزل ایرانی چیست؟ نظرات خود را با خانه طرح و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh