طراحی نقشه خانه نیم پیلوت دو خوابه و سه خوابه یکی از چالش برانگیزترین پروژه ها برای مهندسین معمار است. شاید در نگاه اولیه به این فکر کنید که طراحی یک خانه بر روی پیلوت کار چندان دشواری نیست اما این فقط ظاهر و چشم انداز اولیه ذهن شماست. در حقیقت در طراحی چنین پروژه هایی می بایست کدهای ارتفاعی به شکلی نظم داده شوند که دسترسی به عرصه های معماری به ساده ترین شکل ممکن صورت گیرند.

توضیحات نقشه خانه نیم پیلوت دو خوابه

بررسی پلان همکف :

نقشه خانه نیم پیلوت دو خوابه طراحی شده است. دلیل این موضوع نیز درخواست کارفرمای پروژه برای داشتن یک نشیمن بزرگ و سرتاسری و در نظر گرفت حداکثر دو اتاق خواب بوده است. در طراحی این پلان، عرصه بندی معماری به شکل صحیح و دقیقی صورت پذیرفت. از جمله فضاهای طراحی شده در پلان طبقه همکف می توانیم به فضای پارکینگ ، استخر ، آشپزخانه ، لابی ، سالن نشیمن و سرویس توالت اشاره نماییم.

نقشه خانه نیم پیلوت

بررسی پلان نیم طبقه :

در بخش پلان نیم طبقه روی پیلوت شاهد طراحی اتاق خواب والدین و اتاق خواب فرزند هستیم. همچنین بین این دو فضا (اتاق خواب ها) ، یک سرویس بهداشتی که شامل حمام و توالت می شود طراحی شده تا نیاز به سرویس بهداشتی هر دو اتاق خواب تامین گردد.

خانه نیم پیلوت دو خوابه

نمای پیشنهادی برای نقشه خانه نیم پیلوت دو خوابه

برای این نقشه خانه نیم پیلوت دو خوابه ، نمای نئوکلاسیک پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، مدرن ، سنتی ، دیکانستراکشن و … نیز طراحی گردد. لازم به ذکر است نمایی که در تصویر پایین مشاهده می کنید مربوط به این پلان نیست و صرفا راهنمایی در جهت ایده گیری برای طراحی نمای ساختمان است.

ساخت ویلا نیم پیلوت

نظر شما در مورد نقشه خانه نیم پیلوت چیست ؟ ایا طراحی خانه نیم پیلوت دو خوابه مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh