طراحی نقشه ساختمان با عرض ۱۰ الی ۱۱ متر می تواند با ایده های خلاقانه و منحصر به فردی انجام شود! در این بخش قصد معرفی پلان ساختمان سه خوابه ای را  را داریم که با عرض ۱۰.۵ طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی جنوبی به مساحت تقریبی ۱۰.۵×۳۳ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا کنید. اگر عرض زمینِ شما کمتر از ۱۰ متر است طراحی این پلان پیشنهاد نمی شود. در ادامه به توضیحاتی مفید و مختصر در خصوص طراحی نقشه ساختمان می پردازیم. همچنین در پست های قبلی پلان هایی در خصوص نقشه خانه های سه خوابه منتشر کرده بودیم که مشاهده این پست ها می تواند برای شما مفید واقع شود.

توضیحات طراحی نقشه ساختمان + پلان ساختمان

پلان تیپ طبقات :

در طراحی نقشه ساختمان مسکونی ۲۱۰ متری موضوع حریم خصوصی و عمومی بسیار مورد توجه کارفرمای پروژه بود. پلان ساختمان ، سه خوابه طراحی شده است و شامل تمام ریز خواسته های مورد توجه کارفرمای پروژه است. از جمله فضاهای طراحی شده در این پلان ساختمان می توانیم به فضای پذیرایی ، نشیمن ، لابی ، سرویس توالت ایرانی و فرنگی ،لابی خصوصی ،  حمام (شامل رختکن، دوش ، جکوزی) ، بالکن ، غذاخوری ، آشپزخانه ، نورگیر ، دو اتاق خواب برای سه فرزند ، و اتاق خواب والدین اشاره نماییم. اتاق خواب والدین که نقشه اتاق خواب مستر را بازی می کند شامل فضای اتاق لباس و سرویس بهداشتی می شود.

طراحی نقشه ساختمان

طراحی نقشه ساختمان می تواند با این نمای لوکس طراحی شود :

برای این پلان ساختمان ، نمای کلاسیک (نمای رومی) پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

نمای ساختمان کلاسیک

پلان ساختمان کلاسیک

نظر شما در مورد طراحی نقشه ساختمان چیست ؟ ایا طراحی پلان ساختمان مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh