در این بخش قصد داریم به صورت جامع به بررسی جزئیات درز انبساط در ساختمان ها بپردازیم . همانطور که همه ی شما می دانید سرما و گرما رابطه خوشی از کنار هم بودن با یک دیگر ندارند از این رو برای جلوگیری از خرابی ناشی از انبساط و انقباض ساختمان که ناشی از اختلاف درجه حرارت بین فضای داخل و خارج است و یا مسائل سازه ای که شامل جلوگیری از بار ساختمان های قدیمی به ساختمان جدید است ، درز انبساط در نظر گرفته می شود .

 

جزئیات درز انبساط

جزئیات درز انبساط

 درز انبساط در ساختمان هایی با طول بیشتر از ۵۰ متر در نظر گرفته می شود .این طول مربوط به ساختمان های فلزی و بدون پوشش محافظ است که نباید از ۵۰متر و یا در ساختمان هایی با پوشش محافظ و در حالات خاص نباید از یکصدمتر تجاوز کند. برای پوشاندن و پر کردن فواصل درز انبساط از مواردی استفاده می کنند که قابلیت ارتجاعی داشته باشد . باید دقت شود که فاصله درز انبساط به هیچ وجه با مصالح بنایی یا ملات پر نگردد. اگر در هنگام استقرار اسکلت فلزی ، ستون هایی که در مجاورت یک درز انبساط قرار دارند ، به طور موقت به وسیله قطعات فلزی متصل شده اند ، پس از استقرار ، بایداین اتصالات بریده شوند تا ساختمان در محل درز انبساط به کلی از قسمت مجاور خود جدا باشد .

لازم به ذکر است این مجموعه شامل ۲ عدد شیت به همراه (جزئیات درز انبساط کف ، سقف و دیوارها ) می باشد . جهت مشاهده نقشه ها می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار Auto cad با ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر مشاهده نمایید . در پایان یک مجموعه فایل کامل از جزئیات درز انبساط را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد .