نقشه ویلا مدرن برای کارفرمای تهران جناب آقای برومند طراحی شد. این نقشه دوبلکس در زمینی به مساحت ۵۳۰ متر مربع موقعیت یابی شده است. متراژ زیربنای کل ۳۰۰ متر مربع می باشد که سهم هر طبقه ۱۵۰ متر مربع است. در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص پلان ویلا مدرن می پردازیم.

نقشه ویلا مدرن (نقشه دوبلکس)

پلان طبقه همکف :

نقشه ویلا مدرن در دو طبقه (طبقه همکف + طبقه اول) طراحی شده است. از نکات مهم در طراحی این ویلا عدم پرتی و رعایت عرصه بندی صحیح فضاهای معماری بوده است. طراحی پلان بر اساس نیازهای کارفرما شکل گرفته و در این پلان هم به مانند نقشه هایی که از مهندس خیری شاهد هستیم، خبری از پرتی فضا نیست و عرصه بندی فضاهای معماری به درستی انجام شده است. در طراحی طبقه همکف شاهد فضاهایی از جمله لابی ورودی ، سرویس توالت ، آشپزخانه ، نشیمن ، خواب میهمان ، کلوزت ، سرویس بهداشتی و سرویس پله مدرن هستیم.

نقشه ویلا

پلان طبقه اول:

در طبقه اول نقشه دوبلکس شاهد طراحی سه اتاق خواب هستیم. که در بخش خواب مستر یک اتاق کلوزت بزرگ و سرویس بهداشتی لوکس تعبیه شده است. همچنین یک فضای نشیمن و تراس بزرگ طراحی شد که از نیازهای کارفرمای پروژه بود. در طراحی این طبقه نیز فضاهای خصوصی و عمومی به درستی از یک دیگر تفکیک شده اند و پرتی در عرصه معماری مشاهده نمی شود. بخش سرویس حمام در این طبقه قرار دارد که شامل رختکن ، دوش و جکوزی می شود.

نقشه دوبلکس

نمای پیشنهادی برای پلان ویلا مدرن (نقشه ویلا دوبلکس)

برای این ویلا دوبلکس مدرن ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

ویلا مدرن

نظر شما در مورد نقشه ویلا مدرن چیست ؟ ایا نقشه دوبلکس مورد توجه شما قرآر گرفت؟ دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh