یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی آشپزخانه سبک مدرن است . آشپزخانه های مدرن دارای کابینت هایی از نوع مات و یا براق هستند . بسیاری از مردم به کابینت های براق علاقه بیشتری نشان می دهند . شاید دلیل این موضوع جلب توجه بیشتر سطوح براق ، نسبت به سطوح مات باشد . از طرفی کابینت های براق تا حدی فضای داخلی را مدرن تر و لوکس تر نمایش می دهند . در این بخش ۱۵مدل کابینت های گلاس را از میان زیباترین آشپزخانه ها انتخاب کردیم تا با سبک طراحی این مدل کابینت بیشتر آشنا شوید .

۱۵ مدل کابینت های گلاس را ببینید

مدل کابینت های گلاس

کابینت براق چیست ؟

به طور خلاصه یک کابینت از ۲ بخش روکش و مغزی تشکیل شده است . بخش مغزی می تواند از هر جنسی باشد . در عرف بازار جنس مغزی معمولا از ام دی اف است . اما نکته مهم روکش کمتر از یک میلی متری است که روی سطح مغزی را می پوشاند و باعث می شود ما به یک کابینت نسبت براق بودن یا مات بودن را بدهیم .

مدل کابینت های گلاس

انواع روکش های براق کدامند ؟

– روکش های گلاس

این روکش از براقیت ، کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است . روکش “های گلاس” در بازار جزء جذاب ترین متریال های براق  ، برای کابینت و کمد دیواری محسوب می شود .

– روکش پلی گلاس

روکش های “پلی گلاس” به نسبت روکش های “های گلاس” از مقاومت و براقیت بیشتری برخوردار هستند .

– روکش ملامینه براق

این روکش ها دارای کمترین براقیت و قیمت و پایین ترین کیفیت هستند . به دلیل کیفیت پایین ، این روکش ها پس از مدتی مات می شوند .

– روکش UV

این روکش براق ، قابلیت چاپ دارد و بیشتر در پروژه های فانتزی از آن استفاده می شود .

– روکش PVC براق

از قابلیت های ویژه این روکش براق این است که بعد از اجرای ابزار ، روی درب کابینت پرس می شود و نیازی به نوارکاری لبه درب ها ندارد .

– روکش رنگ و پلیش براق

کابینت های پلیشی ، مدل جدیدی از کابینت ها هستند که قابلیت ابزار خوری دارند .

– روکش اکریلیک

دارای روکشی براق و ضخیم تر نسبت به سایر روکش ها هستند که اگر خط و خش ریزی هم روی آن بیفتد با یک پلیش به حالت اولش بر می گردند .

مدل کابینت های گلاس

چند نکته مهم در انتخاب رنگ و مدل کابینت های گلاس

ممکن است روی بدنه کابینت های گلاس ، خط ، خش و لک بیفتد ، اما تا از یک زاویه خاص ، نور به کابینت تابیده نشود و از آن طرف زاویه دید بیننده در مسیر انعکاس نباشد ، خط ، خش و لک دیده نمی شود  . پس لازم نیست خیلی نگران این موضوع باشید .

مدل کابینت های گلاس

کابینت “های گلاس” تیره به نسبت رنگ های روشن ، خط و خش بیشتری را نشان می دهند .

کابینت های گلاس

انواع مدل کابینت های گلاس می توانند برای دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرآر گیرند .

کابینت آشپزخانه هایگلاس

به طور کلی مدل کابینت های گلاس روشن ، خش و لک کمتری را نمایان می سازند . البته این موضوع بستگی به طرح و مدل کابینت گلاس هم دارد . در کابینت های طرح دار ، خش و لک ، کمتر به چشم می آید .

کابینت های مدرن

اگر در انتخاب بین کابینت براق و مات بر سر دو راهی مانده اید ، طرحی را که در انتخاب اول پسندیده اید ، برگزینید .

کابینت های گلاس

چطور بفهمم جنس استفاده شده در مدل کابینت های گلاس مرغوبه یا کیفیت پایینه ؟

یک تکه از ورق های گلاس را برداشته و در زیر نور مستقیم لامپ قرآر دهید . اگر تصویر لامپ روی ورقه “های گلاس” دارای موج زیاد بود ، نشان از کیفیت پایین در پرس است . این موضوع را نیز فراموش نکنید که روکش استفاده شده در انواع مدل کابینت های گلاس دارای مقداری موج است و اگر به دنبال کابینتی با کمترین موج هستید باید از ام دی افی با روکش پلی گلاس استفاده نمایید .

عکس کابینت های گلاس

به هیچ وجه از ورقه های “های گلاس” برای صفحه کابینت استفاده نکنید .

عکس کابینت های گلاس

استفاده از ورقه های های گلاس در فواصل بین کابینت ها مانعی ندارد .

کابینت آشپزخانه

اگر نسب به لکه ، خیلی حساسیت دارید خیالتان را راحت کنیم . کابینت های گلاس برای شما مناسب نیستند .

کابینت آشپزخانه هایگلاس

۲ انتخاب بیشتر ندارید !! یا مدل کابینت های گلاس را انتخاب کنید و یا درب مگنتی ( کابینت بدون دستگیره ، فشاری ) !!! چرا که در صورت استفاده از کابینت با درب مگنتی برای هر بار فشردن درب کابینت ، یک لک یا خش به جا خواهد ماند .

آشپزخانه مدرن

پیشنهاد می کنیم از دستگیره های بلند برای باز کردن درب کابینت ها استفاده نمایید تا کمترین تماس با سطح کابینت ایجاد شود .

عکس کابینت های گلاس

نظر شما در مورد مدل کابینت های گلاس چیست ؟ آیا آشپزخانه شما نیز با این متریال طراحی و ساخته شده است ؟ تجربیات خود را به اشتراک بگذارید .

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – mirgallery – colour2glass