آیا به دنبال طراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۳ متر و بدون پرتی فضا می گردید؟ فرقی نمی کند که متراژ زمین شما چقدر است، مهم طراحی پلان بدون پرتی و هدر رفت فضاست. البته فقط توجه به جلوگیری از هدر رفت فضا کافی نیست. مسائل بسیاری در طراحی یک پلان موفق تاثیر گذارند. رعایت حریم فضاهای عمومی و خصوصی یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی پلان معماری لازم است مورد توجه تیم طراحی قرار گیرد. در ادامه به توضیحاتی مفید و مختصر در خصوص طراحی نقشه ساختمان مسکونی می پردازیم که در متراژ ۳۰۰ متر مربع طراحی شده است. لازم به ذکر است در پست قبل به نکات مهم در طراحی پلان معماری اشاره کرده بودیم که مشاهده این پست می تواند برای شما مفید واقع شود.

توضیحات طراحی نقشه ساختمان مسکونی

پلان تیپ طبقات :

نقشه ساختمان ۳۰۰ متری در قالب ۱۰ طبقه و به صورت تیپ طبقات ، توسط مهندس خیری طراحی شده است. طراحی نقشه ساختمان مسکونی بر اساس نیاز های کارفرمای پروژه انجام شده است. اینکه چرا فضای TV ROOM یا لاندری و …  در این نقشه طراحی نشده به دلیل درخواست کارفرمای پروژه بوده. در طراحی پلان ، بعد از ورود به طبقه همکف ، وارد فضای پیلوت می شویم و از فضای پیلوت توسط آسانسور یا راه پله به طبقه اول تا دهم که به صورت تیپیکال طراحی شده اند می رسیم. در ابتدای ورود به ساختمان با فضای لابی مواجه می شویم که سرویس توالت و کمد کفش و لباس در این فضا تعبیه شده است. این ساختمان ۳۰۰ متری دارای ۳ اتاق خواب به همراه ۱ اتاق کار می باشد. از دیگر فضاها می توانیم به آشپزخانه ، مطبخ ، تراس های شمالی و جنوبی ، لابی خصوصی،  حمام و سرویس توالت اشاره نماییم.

طراحی نقشه ساختمان

پیشنهاد ما برای نمای ساختمان :

نقشه ساختمان مسکونی

نقشه ساختمان مسکونی

برای این خانه ۳۰۰ متر مربعی ، نمای کلاسیک (نمای رومی) پیشنهاد می شود. هر چند طراحی نمایی که در عکس بالا مشاهده می کنید می تواند سبک سازی گردد. لازم به ذکر است در خصوص نمای ساختمان، می توان بر اساس نظر مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد. (تصویر نمای بالا صرفا جنبه ایده دارد و برای این پلان طراحی نشده است). نظر شما در مورد طراحی نقشه ساختمان مسکونی چیست ؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh