طراحی داخلی کافی شاپ یکی از جذاب ترین موضوعات معماری است . دلیل این امر خلاقیتی است که در کافی شاپ بیشتر از هر فضای دیگری می بینیم . این بار تیم معماری خانه طرح به سراغ کافی شاپی مدرن و خاص در کشور چین در محله ین جیانگ رفت . با خانه طرح در بررسی این کافی شاپ مدرن همراه باشید .

مشخصات پروژه :

پروژه : طراحی داخلی کافی شاپ
معماران: گروهِ طراحیِ YAMO
مکان: محله‌یِ بین جیانگ، شهرِ هانگژو، استانِ ژجيانگ، چین
سال: ۲۰۱۴ میلادی
عکس‌ها: با اجازه از گروهِ طراحیِ

طراحی داخلی کافی شاپ

اگر به دنبال طراحی داخلی کافی شاپ ، آن هم به سبک و سیاق متفاوتی هستید پیشنهاد می کنیم بررسی این پروژه را از دست ندهید . به طور کلی شهرهایِ مدرنِ چینی مملو از معماری‌ها و تجهیزاتی است که بیش‌ازحد از اصل کارایی پیروی می‌کنند و نسبت به انسان بی‌توجه هستند؛ بنابراین کافه کاله، به عنوانِ یک تفکرِ برگرفته از محیطِ زندگیِ شهری، با تقسیم‌بندی تجهیزات و فضا بر اساسِ استفاده‌یِ عملکردیِ آن‌ها، تجربه‌یِ منظره‌ای در فضایِ داخلی برای مردم فراهم می‌کند. ماندن در این فضا باعث می‌شود مردم پیچیدگی‌هایِ زندگیِ شهری را فراموش کنند.

         طراحی داخلی کافی شاپ

طراح با استفاده از خانه‌یِ کوچک به عنوانِ عاملی برای ایجادِ تجربه‌یِ محیطِ خارجی، طرحی طبیعی ارائه داده است که عملکردهایِ مختلفِ فضا را برایِ مشتری به شیوه‌ای ظاهراً اتفاقی ارائه می‌دهد. تقسیم‌بندیِ فضا در خانه‌هایِ کوچکی که تمامِ عملکردها را ادغام می‌کنند، کامل شده است؛ این خانه‌ها شاملِ بار، سرویسِ بهداشتی، ورودیِ اصلی و عرشه می‌شوند. لامپ‌هایی که به شکلِ درخت هستند و اطرافِ خانه‌یِ کوچک به صورتِ پراکنده قرارگرفته‌اند، محیطِ اطراف را به یک منظره تبدیل می‌کند.

پلان کافی شاپ

سادگی و نظمِ موجود در این طرح مشکلاتِ فنی را به حداقل می‌رساند، درحالی‌که تأکید بر استفاده‌یِ مجدد از چند نوع خاصِ مصالح، به طرزِ مؤثری بودجه‌یِ موردنیاز را کاهش داده است‌ و همچنین کیفیت را نیز تضمین کرده است. دستگاهِ تهویه‌یِ جدید طوری با سازه‌یِ اصلیِ معماری ترکیب شده است که قابل‌مشاهده نباشد و به میزانِ زیادی باعثِ جلوگیری از دگرگونیِ فضا می‌شود.

دکوراسیون کافی شاپ

طراحیِ کافه کاله یک طراحیِ مدرن و تازه را برای مردم به ارمغان می‌آورد؛ در ذهنِ چینی‌ها، بیشترین تصورِ رایج از کافه، سبکی کم‌نور، چوبی‌مانند یا روستایی است. این محیط تازه و خوشایند، به یک برندِ کافه‌یِ جدید کمک می‌کند که با ورود به بازار، هویتِ منحصربه‌فردِ خود را بسازد. سبکِ ساده و برنامه‌ریزیِ خوب، چنان به طورِ مؤثری هزینه و برنامه‌یِ زمانی را کنترل کرده است که باعث شده است کافه سود خوبی داشته باشد. نمادهای قویِ موجود در طرح، سبکی واحد و یکپارچه برای فروشگاه‌های زنجیره‌ایِ آینده تعیین کرده‌اند.

طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ

کافه کاله به مکانی بسیار محبوب تبدیل شده است که مردمِ هانگژو می‌خواهند زمان زیادی را آنجا سپری کنند. این کافه جوایز «هنرمندانه‌ترین کافه در هانگژو» و «خلاقانه‌ترین کافه در هانگژو» را دریافت کرده است.

دکور کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

نظر شما در مورد نمای خارجی و طراحی داخلی کافی شاپ چینی چیست ؟

پلان کافی شاپ

پلان کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

نویسنده : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح