امروزه دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها بیشتر از لیست منوی آنها اهمیت دارد . چرا که کافی شاپ ها معمولا مکان هایی برای ملاقات هستند و همین امر باعث شده بیشتر از مکان های دیگر به دکوراسیون آنها توجه شود . به سراغ کافی شاپی در کستل فرنکو در ایتالیا رفتیم تا با معماری داخلی این کافی شاپ مدرن بیشتر آشنا شویم .

مشخصات پروژه :

نام پروژه : دکوراسیون داخلی کافی شاپ
معمار: شرکت معماری JM Architecture
محل: کستل فرنکو ونتو، ایتالیا
تیم طراحی: پائولو بَسکو (مدیر پروژه)
مهندسی سازه: شرکت مهندسی گولیو بِرگامین
مهندسی تاسیسات مکانیکی: استودیو تره پروگِتازیونه
مهندسی تاسیسات الکتریکی: شرکت الکترو اِوالد
پیمانکار اصلی: شرکت مِتریس
سال ساخت: ۲۰۰۹
عکس: جاکوپو ماسکِرونی

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

 ایده ی مرکزی در بازسازی کافه دی متزو ، واقع در کستلفرنکو ونتو در نزدیکی تِرِویزو ، ایجاد فضای لازم از طریق یک طراحی خطی با هندسه و طرح نور ساده است. در مراحل اجرای این ایده کوشش شده است که ظرافت و تعادل خاصی به داخل طرح القا شود.

پلان کافی شاپ

این پروژه در طبقه همکف یک ساختمان قرن بیستمی مشرف به طاقهای اطراف یک قلعه زیبای قرون وسطی ای واقع شده است ، که این قلعه در حقیقت مرکز تاریخی شهر کستلفرنکو زادگاه نقاش مشهور “جیورجیونه” است. از ویژگی های اصلی این کافه فرم مستطیلی شکل بیست متری آن است. بنابراین در این پروژه تأکید خاصی بر استفاده از این شکلِ فضا برای ایجاد یک حس پرسپکتیو بوده است. ویژگی مهم دیگر این فضا پنجره های سقفی آن هستند که به حیاط داخلی ساختمان باز می شوند. این پنجره های سقفی نقش قابل توجهی در ترکیب معماری کار ایفا می کند، و به فضای خدماتی کافه شخصیت منحصر به فردی میبخشند.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

ساختار جدید کافه در دو فضای کاربردی تعریف شده است: فضای اول فضای خدماتی است که با یک کانتر (میز پیشخوان) مستطیلی شکل طولانی تعریف شده است؛ این کانتر یک متر و بیست سانتیمتر ارتفاع داشته و سطوح آن از جنس کوریان (Corian) سفید ساخته شده است، همچنین یک نوار نور مخفی در پایین کانتر تعبیه شده است تا به آن حس سبکی و معلق بودن در فضا القا نماید. فضای دوم فضای مخصوص مشتریان است؛ المان تعریف کننده ی این فضا یک نیمکت سرتاسری روکش شده با چرم سفید است که حضور آن در طول فضا و چرخش آن در گوشه ی دوار باعث ایجاد حس پیوستگی و تداوم در فضا شده و فضا را تا حد زیادی در بر گرفته است.

مبلمان داخلی کافی شاپ

با عقب بردن اتاقک شیشه ای، یک بلوک کف تا سقف از جنس کوریان سفید به موازات کانتر اصلی اجرا شده است که نقش دیوار پیرامونی فضای عقبی مخصوص مشتریان را نیز ایفا میکند. برای تاکید بر جهتبندی طولی فضا، کفپوش چوبی هم درجهت طولی کار گذاشته شده وبرای روکش دیوار بالای نیمکت هم از طرح تخته چوب لاکی درهمان جهت استفاده شده است. برای حداکثر کردن پرسپکتیو فضا، نوارهای نور مخفی در طول سقف کاذب و همچنین بالای پشتی های نیمکت تعبیه شده اند.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون کافی شاپ

نمای دکوراسیون داخلی کافی شاپ

نظر شما در مورد این دکوراسیون داخلی کافی شاپ زیبا چیست؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح