آیا به دنبال یک نقشه خانه دوبلکس شیک با طراحی منحصر به فرد می گردید؟ در این بخش قصد معرفی پلان ویلا لوکس را داریم که با عرض ۱۴.۵ متر طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی به مساحت تقریبی ۳۰×۱۹ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا کنید. اگر عرض زمینِ شما کمتر از ۱۴ متر است طراحی این پلان پیشنهاد نمی شود. در ادامه به توضیحاتی مفید و مختصر در خصوص نقشه خانه دوبلکس شیک (پلان ویلا لوکس) می پردازیم. لازم به ذکر است در پست قبل به ۱۵ عکس و نکته در طراحی خانه ی دوبلکس اشاره کرده بودیم که مشاهده این پست می تواند برای شما مفید واقع شود.

توضیحات نقشه خانه دوبلکس ایرانی

طبقه اول دوبلکس :

بعد از ورود به حیاط ویلا، ابتدا با یک راه پله و نمای دوبلکس با شکوه مواجه می شویم. پس از طی راه پله دوبلکس ، به فضای تراسِ طبقه اول می رسیم. در ادامه ابتدا واردِ فضایِ لابی (پیش ورودی) می شویم که فضای سرویس توالت و کمد لباس تعبیه شده است. از دیگر فضاهای طبقه اول می توانیم به فضای آشپزخانه ، مطبخ ، اتاق میهمان مجهز به سرویس بهداشتی و لاندری ، سالن نشیمن ، سالن پذیرایی و غذاخوری اشاره نماییم. لازم به ذکر است مساحت طبقه اول حدود ۲۰۰ متر مربع می باشد. راه پله ای که برای این پلان ویلا لوکس در نظر گرفته شده است به صورت دو بازوی منحنی است که جذابیت خاصی به دکوراسیون ویلا دوبلکس بخشیده است. اگر سوالی در خصوص طراحی انواع خانه های دوبلکس دارید بر روی پست ۱۰ سوال مهم در طراحی خانه ها دوبلکس کلیک نمایید.

نقشه خانه دوبلکس شیک

طبقه دوم دوبلکس :

به طبقه دوم این نقشه خانه دوبلکس شیک می رسیم. جایی که در طبقه دوم پلان ویلا لوکس شاهد فضاهایی هستیم که دقیقا بر اساس نیاز کارفرما تعبیه شده است . این فضاها شامل نشیمن ، وید برای مشاهده میز ناهار خوری در طبقه اول ، فضای بار ، اتاق خواب والدین + سرویس و لاندری ، اتاق خواب فرزندان ، سرویس حمام و توالت می باشد.  لازم به ذکر است مساحت طبقه دوم نیز ۲۰۰ متر مربع می باشد.

پلان ویلا لوکس

نمای پیشنهادی برای نقشه خانه دوبلکس شیک (پلان ویلا لوکس)

برای این خانه دوبلکس ، نمای کلاسیک (نمای رومی) پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

خانه دوبلکس

نظر شما در مورد نقشه خانه دوبلکس شیک چیست ؟ طراحی پلان ویلا لوکس را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh