لابی ساختمان فضایی است که می تواند در کاربری های مختلف تعاریف متعددی داشته باشد. می تواند برای ورودی یک ساختمان تعبیه شود ، می تواند مرکز و ارتباط دهنده چند فضا باشد و یا اینکه فضایی جهت انتظار افراد پیش از ورود به اتاق اصلی باشد. امروزه طراحی لابی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده به طوری که در طراحی سقف ، کف سازی و نورپردازی لابی اقدامات ویژه ای انجام می شود. فرقی هم ندارد ساختمان شما یک واحد کوچک باشد و یا یک ساختمان بزرگ ، تجاری یا مسکونی ، در هر صورت وجود لابی برای یک ساختمان امری مهم و ضروری قلمداد می شود. در این بخش قصد داریم شما را با نکات مهم و ایده های خلاقانه در زمینه طراحی لابی ساختمان ، لابی هتل ، لابی آپارتمان های اداری ، تجاری و … آشنا کنیم.

نگاهی به ایده های خلاقانه طراحی لابی ساختمان

درب لابی

یکی از نکات مهم در طراحی لابی ساختمان ، درب لابی است . پس در طراحی درب ورودی لابی سعی کنید از ایده های جذاب و متناسب با سبک معماری ساختمان استفاده نمایید.

لابی آپارتمان

در تصویر بالا ، دکوراسیون لابی یک ساختمان ویلایی کلاسیک را مشاهده می کنید. طراح آرشیتکت سعی کرده با استفاده از فرم های دوار در کف سازی و سقف جلوه بصری زیبایی به دکوراسیون لابی ببخشد.

لابی ساختمان

اگر لابی ساختمان شما به سبک کلاسیک است ، استفاده از یک لوستر بزرگ و بلوری را فراموش نکنید.

دکوراسیون لابی

یکی از ایده های جالب در طراحی لابی ساختمان دوبلکس (تصویر بالا) ، ایجاد یک مبلمان در مرکز لابی است. شاید برای شما این نکته پیش بیاید که چطور می توان کف سازی لابی تصویر بالا را انجام داد؟ می توانید با متریال اپوکسی و یا سرامیک از پس کف سازی های این چنینی برآیید.

طراحی داخلی لابی

در تصویر بالا دو عکس از طراحی داخلی لابی را مشاهده می کنید که در فرم صندلی ، لوستر ها و طراحی سقف از متریال و طراحی منحصر به فردی استفاده شده است.

لابی ساختمانهای کلاسیک

لابی یک خانه دوبلکس که از میز سنگی و آینه در ورودی راه پله استفاده کرده است.

لابی هتل

استفاده از پوستر های دیواری و سه بعدی تاثیر شگفت انگیزی بر دیدگان بصری مردم دارد. در تصویر بالا برای دیزاین دیوار لابی از پوستر دیواری استفاده شده است.

طراحی لابی مدرن

بهره گیری از چوب و نورمخفی در طراحی لابی ساختمان با کاربری اداری ، ایده منحصر به فرد و خلاقانه ایست.

لابی مجتمع مسکونی

نمایی از لابی آپارتمان مسکونی که در طراحی دیوار ، بدنه و سقف از متریال لوکس و لاکچری استفاده کرده است.

لابی ساختمانهای کلاسیک

نمایی از لابی ساختمانی به سبک کلاسیک را مشاهده می کنید.

طراحی لابی ساختمان

دکوراسیون لابی اداری که به سبک مدرن طراحی شده است.

طراحی لابی ساختمان

به رنگ ها در طراحی لابی ساختمان توجه ویژه ای داشته باشید چرا که گاهی اوقات ممکن است طراحی بدنه ، سقف و یا کف سازی ساختمان ساده باشد اما استفاده از یک یا چند رنگ در مبلمان ، لوستر و … تمام توجهات را درگیر کرده و در نتیجه جلوه جذابی به دکوراسیون لابی ببخشد.

طراحی لابی ساختمان

نمایی از لابی ساختمان دوبلکس

طراحی لابی ساختمان

لابی ساختمان مدرن و ساده

دکوراسیون لابی

لابی یک واحد می تواند کوچک اما خلاقانه باشد ، درست مانند تصویر بالا.

دکوراسیون لابی

وقتی لابی به شکل سیال طراحی می شود و کاربری آموزشی پیدا می کند.

طراحی لابی

نظر شما در مورد طراحی لابی ساختمان چیست؟ آیا ایده های مطرح شده توانستند نظر شما را به خودشان جلب نمایند؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh