مشخصات پروژه

پروژه : نقشه خانه دوبلکس کوچک

کارفرما : جناب آقای فرهاد

مدیر طرح: مهندس بهنام خیری

شهر: تهران ، دماوند

ترسیم: مهندس نریمانی

مدت زمان پروژه : ۲۰ روز کاری

توضیحات پروژه

نقشه خانه دوبلکس کوچک که البته مساحت دقیق آن ۸۸ متر مربع می باشد در شهر دماوند (تهران) طراحی شده است. این خانه دوبلکس متناسب با نیاز کارفرمای پروژه و فضاهایی که ایشان مد نظرشان بود و نهایتا مشاوره تیم معماری خانه طرح،  طراحی شد. در طراحی نقشه خانه دوبلکس کوچک فضاها بدون پرتی اجرا شده اند و حریم خصوصی و عمومی فضاهای معماری مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه تصاویر پلان معماری طبقه همکف و اول به همراه نمای ضلع شمالی و شرقی را مورد بررسی قرار می دهیم.

پلان طبقه همکف :

با توجه به نیاز کارفرما، یک تراس بزرگ در جلوی ساختمان دوبلکس جهت صرف صبحانه و عصرانه در نظر گرفته شد. آشپزخانه در نزدیک ترین نقطه به تراس موقعیت یابی شده و پنجره آشپزخانه به صورت بازشو طراحی شد تا در صورت نیاز بتوان به صورت مستقیم از فضای آشپزخانه به فضای تراس رفت و آمد صورت گیرد. طبق نیاز کارفرما، اتاق خواب مستر در طبقه همکف طراحی شد و این اتاق خواب، ویو مستقیم به فضای استخر دارد. در این طبقه آشپزخانه به متراژ ۷ متر مربعی طراحی شد و یک میز کانتر ۶ نفره نقش میز غذاخوری را در نقشه خانه دوبلکس کوچک بازی می کند. طبقه همکف ویلای دوبلکس در متراژ ۵۰ متر مربع طراحی شده است.

نقشه خانه دوبلکس

پلان طبقه اول:

در طراحی نقشه خانه دوبلکس کوچک می بایست به فاکتور های زیادی توجه شود. در طبقه اول یک لابی مرکزی تعریف شد که وظیفه تقسیم فضاها را بر عهده دارد. طبقه اول شامل اتاق خواب فرزندان (سه فرزند) به همراه سرویس بهداشتی و حمام می باشد. طبقه اول ویلای دوبلکس در متراژ ۳۳ متر مربع طراحی شده و کارفرمای پروژه به دلیل محدودیت در متراژ ساخت، امکان اضافه کردن متراژ بیشتر در زیر بنای طبقه اول را نداشت.

نقشه خانه دوبلکس

نمای ساختمان دوبلکس (نمای ویلا مدرن)

نمایی که برای نقشه خانه دوبلکس کوچک در نظر گرفته شد به سبک مدرن و کاملا منحصر به فرد طراحی شده است. استفاده از فرم های منحنی در سطح نما به شکل هوشمندانه ای انجام شد. بخش انحنا در سطح نما درست در بالای پنجره ها صورت گرفته تا به عنوان یک سایه بان در فصل تابستان عمل نماید. البته این انحنا برای جلوگیری از برخورد باران به سطح پنجره در فصول سرد سال نیز کاملا کاربردی است. متریال مورد استفاده در سطح نما بتن با روکش رنگ نانو است که از مقاومت مناسبی در برابر رطوبت برخوردار است.

خانه دوبلکس کوچک

در تصویر پایین نمای ویلای مدرن در ضلع شرقی را مشاهده می نمایید. نقشه خانه دوبلکس کوچک با این نمای مواج ارتباط مناسبی را برقرآر کرده است.