طراحی نمای خانه دوبلکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمای خانه های دوبلکس معمولا در یک یا دو طبقه طراحی می شوند. نمای ساختمان های دوبلکسی که در ایران طراحی می شوند معمولا به دو سبک مدرن یا کلاسیک هستند. اینکه چه سبکی برای نمای خانه دوبلکس مناسب است به سلیقه کارفرما و در نظر گرفتن اصول طراحی نما توسط مهندس معمار بستگی دارد. در این بخش قصد داریم به ۱۵ نمای خانه دوبلکس محبوب اشاره کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. با خانه طرح همراه باشید.

انواع نمای خانه دوبلکس کدامند؟

نمای خانه های دوبلکس متعارف و محبوب که در حال حاضر در ایران طرفداران زیادی دارند عبارتند از :

۱- نمای مدرن

نمای مدرن یکی از محبوب ترینِ نماها نه تنها در ایران ، بلکه در جهان است. نمای مدرن را می توان با کمترین هزینه و یا هزینه های سرسام آور طراحی و اجرا نمود. نمای مدرن در خانه های دوبلکس و ویلایی می تواند به صورت ترکیبی از متریال ها طراحی و اجرا شود. استفاده از متریال ها بستگی به منطقه ، شرایط اقلیمی ، دسترسی به مصالح و … دارد. مثلا اگر قصد ساخت خانه دوبلکس در شهر یزد را دارید ، پیشنهاد می کنیم در طراحی نمای مدرن از آجر نما و مصالح سازگار با اقلیم شهر یزد استفاده نمایید.

۲- نمای کلاسیک

سبک کلاسیک در طراحی نمای خانه دوبلکس از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر در منطقه ای هستید که سنگ تراورتن به وفور در دسترس است ، می توانید به سبک کلاسیک در طراحی نمای ساختمان خود نیم نگاهی داشته باشید. این سبک نیز به مانند سبک مدرن از محبوبیت بالایی نزد کارفرمایان و مردم برخوردار است.

۳- نمای ترکیبی

نمای ترکیبی ، ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک در کنار یک دیگر است. این سبک نیز طرفداران خاص خود را دارد و کارفرمایانی که می خواهند برای نمای ساختمان خود هزینه متوسط و متوسط به بالا انجام دهند به سراغ این سبک از طراحی نما می روند. در ادامه شما را به تماشای انواع نمای خانه دوبلکس دعوت می کنیم.

نگاهی به تصاویر انواع نمای خانه دوبلکس مدرن و کلاسیک

نمای خانه دوبلکس

در تصویر بالا و پایین نمونه ای از یک نمای خانه دوبلکس مدرن را مشاهده می کنید.

نمای ویلا دوبلکس

نمای دوبلکس کلاسیک

در تصویر بالا نمای خانه دوبلکس کلاسیک را مشاهده می کنید.

نمای ویلا دوبلکس

در تصویر بالا نمای ساختمان دوبلکس به سبک ترکیبی ( ترکیب نمای مدرن و کلاسیک) را مشاهده می کنید.

نمای رومی ساختمان

نمای خانه

نمای خانه

نمای ساختمان ویلایی کوچک

نمای بیرون ساختمان دوبلکس

نمای ساختمان دوبلکس

نمای ویلای دوبلکس مدرن

نمای ساختمان دوبلکس

نمای خانه دوبلکس

نمای ساختمان ویلایی

نمای ساختمان یک طبقه ساده

نمای ساختمان یک طبقه

نظر شما در مورد انواع نمای خانه دوبلکس چیست؟ شما طرفدار کدام سبک از نمای ساختمان دوبلکس هستید؟ دیدگاه های خود را با سایز کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – pinterest- livinghome