نقاشی های دیواری آنقدر موضوعات جذابی هستند که هر چقدر هم به آنها بپردازیم باز هم احساس خستگی و کم حوصلگی نخواهیم داشت . این بار به نقاشی دیواری “چشمان آبی” کاری از “ناتیل” رفتیم . این اثر در کشور فرانسه – لاهه – سیویل قرار دارد و پیشنهاد می کنیم اگر به لاهه رفتید حتما بازدیدی از این اثر اعجاب انگیز داشته باشید .

نقاشی دیواری

در مورد پروژه‌ای صحبت می‌کنم که این روز‌ها متوجه آن شده‌ام؛ این نقاشی دیواری و بمب‌ گرافیتی مطابق با الگوهای سه‌بعدی ساخته‌شده است  و ایده‌ی اصلی‌ آن، احیای یک مکان متروک تاریخی بود: کلبه‌ای از جنگ جهانی دوم که فروریخته و تقریباً به پلو افتاده است. این پروژه در ابتدا به دنبال انسانی کردن این محل با استفاده از چند قطعه شعر بود: پیش‌ازاین، چشم سربازان مشغول تماشای اجسادی بود که از دریا می‌آمدند، و حالا چشم آبی بزرگی هست که به دنبال زندگی و جنبش‌هایی است که از حرکت امواج می‌آید. می‌گوید و پاسخ می‌دهد، تعامل میان دو  خلقت شامل انسان و طبیعت.

نقاشی دیواری

نقاشی روی دیوار

نقاشی های دیواری

نقاشی سه بعدی

در پایان باید گفت هنر نقاشی-دیواری ترکیبی از خلاقیت ، تجربه و تخصص است . همانطور که در تصاویر مشاهده کردید با کمی خلاقیت می توان نقاشی های زیبایی خلق کرد . امید است که در کشورمان ایران نیز این گونه از خلاقیت ها را در زمینه زیبا سازی حتی دور افتاده ترین مکان های جغرافیایی شاهد باشیم . در پایان نظر خود را در خصوص نقاشی دیواری این بنا با خانه طرح و سایر بازدید کنندگان در میان بگذارید .

طراحی دیوار

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح