طراحی ویلا یکی از جذاب ترین موضوعات طراحی ، برای بسیاری از مهندسان معمار است . در این بخش به معرفی یک نمونه موفق در زمینه طراحی ویلا ، آن هم در مجموعه ای به گستردگی یک شهرک مسکونی می پردازیم . شرکت معماری UN اخيراً شهرک های ویلایی ساخته است که در طراحی نما و جلوه این ساختمان ها از مدل مجسمه وار استفاده کرده است . اين مجموعه كه «ويلای fairyland guorui» ناميده شده، از ويژگی های سازماندهی «پلان باز» استفاده می كند درحاليكه فضاهای عمومی برروی زمينه و موقعيت كنار دريا تأكيد می کند .

طراحی ویلا

در فاز طراحی، هر ویلا دارای ویژگی های خاص خود بود تا هویت تک تک ویلاها حفظ ، و همچنين دارای فضاي خاص اجتماعی باشد. سطح بيرونی به واسطه تغييرات ناچيز در نما ، يك چرخش و انحنای اندك در اطراف طرفين نشان مي دهد كه وزنی را ايجاد مي كند، در عين حال جنبه طبيعی بودن ساختمان را نيز حفظ می كند. علاوه بر اين، رنگ سفالی موجب تقويت ارتباط بين محيط طبيعی و طرح مسكونی شده است.

ويلاها در امتداد رودخانه پراكنده شده اند و هر يك دارای ويژگی ها و فضاهای منحصر به فردی هستند

ويلاها در امتداد رودخانه پراكنده شده اند و هر يك دارای ويژگی ها و فضاهای منحصر به فردی هستند، اما در سایت مختص به خودشان جاسازی شده اند،  تا مجاورت و حس اجتماعی، تهيج شود. از نظر ارتباط بصری ، ویلا ها به نحوی طراحی شده اند تا بهترین ارتباط را بین فضای داخل و خارج برقرار کنند. به كارگيري مشخصه های مختلف يكپارچه، نظير بالكن، پنجره های فرو رفته در ديوار (bay windows)، سايبان ها يا تراس ها و بام باغ ها (roof-top gardens) از جمله كارهای انجام شده برای طراحی این مجموعه است.

نمای ساختمان مسکونی

تغييرات ناچيز در شكل مشاهده شده برروی نما كه توسط چرخش نور سطوح منحنی ايجاد می شود.

نمای ساختمان ویلایی

يك سبك زندگی نوين و كلاسيك كه با در نظر گرفتن سبك زندگی یک خانواده ، با يكديگر تركيب شده اند .

نمای ساختمان ویلایی

رنگ سفالی نما موجب شكل گيری ارتباطی ذاتی بين محيط ايجاد شده با محيط طبيعی می شود .

نمای سنگ ساختمان

اين چيدمان، يك پوشيدگی را به مالك هديه داده تا احساس اجتماعی را نيز بصورت توأمان تجربه كند .

طراحی نما

ارتباط قوی بین خانه و طبیعت که به واسطه محوطه سازی سبز ایجاد شده است .

طراحی ویلا

نظر شما در مورد طراحی ویلا چیست؟ نظرات خود را با طراحان خانه طرح و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح