طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک های مختلفی قابل انجام است . اینکه کدام سبک بهتر یا بدتر است کاملا به سلیقه شما بستگی دارد . نکته مهم در طراحی نما به هر سبکی ، بومی سازی آن سبک با توجه به نیاز و خواسته های شما ، اقلیم منطقه ،شرایط آب و هوایی ، نوع متریال و … است . در این بخش قصد معرفی ۳ نمای ساختمان ویلایی به ۲ سبک معماری کاملا متفاوت را داریم . طراحی نمای مدرن ، نمای کلاسیک و نمای ایرانی سه سبک متفاوتی هستند که به همراه عکس به بررسی آنها می پردازیم. مثل همیشه با خانه طرح همراه باشید.

سبک های مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان ویلایی کدامند؟

طراحی نمای ساختمان ویلایی – سبک کلاسیک

پیش از این در پست های قبلی به صورت کامل در خصوص نمای کلاسیک ، نمای رومی و … توضیحاتی را داده بودیم . در تصویر زیر پروژه ی طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک کلاسیک را مشاهده می کنید . در طراحی این نما از سنگ تراورتن سفید و تک رنگ استفاده شده است . سقف این ویلا با توجه به اقلیم معتدل و مرطوب ، به صورت شیبدار طراحی شده است . از مشخصات شاخص در طراحی نمای این خانه ویلایی استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری است . استفاده از گیاهان سبز در اطراف ساختمان ویلایی از ویژگی دیگر این ویلای کلاسیک است.

طراحی نمای ساختمان

نمای رومی

نمای ساختمان ویلایی

عکس ویلا

طراحی نمای ساختمان ویلایی – سبک مدرن

پروژه دوم یک نمای ویلایی به سبک مدرن است . نمای مدرن نیز می تواند متناسب با شرایط فرهنگی ، اقلیمی و … طراحی شود . در پروژه زیر یک نمای ویلایی مدرن با پنجره های بزرگ و سرتاسری را مشاهده می کنید . بدنه نما از ترکیب چند متریال از جمله بتن ، سیمان طراحی شده است . شاید برای شما هم بدنه مشبک به نقوق و طرح های اسلیمی در دو ضلع کناری نمای ساختمان سوال باشد . از چه روشی برای ساخت این نقش های اسلیمی استفاده شده است ؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم ابتدا به دلیل استفاده از این نقوش ظریف و معمارانه می پردازیم . همانطور که می دانید با توجه به اقلیم گرم و مرطوبی که این منطقه داشته از پنجره های بزرگ و سرتاسری استفاده شده اما برای رفع مشکل حریم خصوصی و از طرفی گردش هوا در داخل ویلا از این نقوش ظریف در بدنه نما استفاده شده است . پس همیشه به یاد داشته باشیم که طراحی نما فقط زیبایی محض نیست . و اما از چه روشی برای ساخت استفاده شده ؟ برش میلیمتری ورقه های آهنی با استفاده از تکنولوژی واترجت و سپس رنگ ورقه های فلزی ، پاسخ به این سوال است.

نمای ویلای مدرن

طراحی نمای ساختمان

نمای کلاسیک ساختمان

خانه ویلایی

طراحی نمای ویلایی ایرانی

به طراحی نمای ساختمان ویلایی سوم می رسیم . در طراحی این نمای ویلای ایرانی و البته بسیار زیبا باز هم ردپای تکنولوژی واترجت به چشم می آید . تزئینات ظریف و چشم نواز در طراحی بخش دور پنجره ها جذابیت خاصی به این نما بخشیده است.

نمای ساختمان ایرانی

نمای ساختمان ویلایی

نظر شما در مورد طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک های مدرن ، کلاسیک و معماری ایرانی چیست ؟ کدام یک از نماها بیشتر توجه شما را به خودش معطوف کرد؟

تحریریه خانه طرح
منبع : tobiarchitects – khanetarh – s-atelier