طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باید بهترین باشد ، چراکه ایرانیان شایسته بهترین ها هستند. اما سوال این است : طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی چگونه می تواند بهترین باشد ؟ پاسخ به این سوال در دل ۵ نکته مهم نهفته است. در این بخش قصد داریم به ۵ نکته مهم جهت طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی اشاره کنیم. با خانه طرح در همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی

۵ نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کدامند ؟

۱- از هارمونی روشن استفاده کنید

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ های روشن ویژگی های نهفتهِ مثبت بسیاری دارند. هنگامی که از رنگ های روشن استفاده می کنید حس شور و نشاط ساکنین بیشتر می شود. سعی کنید از هارمونی گرم برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده کنید تا این حس چند برابر شود. یکی دیگر از نکات مثبت رنگ بندی روشن در دکوراسیون داخلی منزل ، امکان ست کردن وسایل خانه با یکدیگر است. فرقی ندارد سبک منزل خانه شما مدرن یا سنتی است ، مهم استفاده از یک هارمونی روشن و گرم است.

دکوراسیون داخلی

۲- استفاده از وسایل و مبلمان با کیفیت

طراحی دکوراسیون داخلی

خانه شما هرچقدر هم نقشه زیبایی داشته باشد ، در نهایت این وسایل و مبلمان منزل هستند که دیزاین منزل شما را شکل می دهند. طبیعی است هر چه از مبلمان و وسایل با کیفیت تری استفاده کنید ، دیزاین زیباتر و لاکچری تری خواهید داشت.

۳- در انتخاب قاب عکس دقت کنید !

چیدمان منزل ایرانی

در انتخاب قاب عکس به سبک منزلتان دقت کنید ، اینکه معماری منزل شما مدرن است یا کلاسیک ؟ اگر سبک خانه شما مدرن است از تصاویری به سبک مدرن استفاده کنید و اگر دکوراسیونی به سبک سنتی دارید از تصاویری متناسب با این سبک استفاده کنید. سعی کنید از درج قاب عکس های زیاد بر روی بدنه دیوار پرهیز کنید ، چراکه این عمل موجب شلوغی و بی نظمی منزل شما خواهد شد.

دکوراسیون داخلی منزل

همچنین اگر از چند قاب عکس در کنار هم استفاده می کنید همه قاب عکس ها یا به صورت عمودی چینش کنید و یا به صورت افقی تا موجب بی نظمی منزل نشود.

۴- در استفاده از مد زیاده روی نکنید !

دکوراسیون خانه های ایرانی

بله این نکته بسیاری مهمی است که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی گاهی اوقات فراموش می شود. به طور کلی زیاده روی در هیچ کاری توصیه نمی شود. در خصوص زیاده روی در مد می توانیم به منازلی اشاره کنیم که کل سطح دیواره منزل را با یک متریال خاص مثل پنل های سه بعدی تزئین کرده اند ، در حالی که استفاده از این پنل های تزئینی فقط برای یک جبهه از دیوار پیشنهاد میشود و نه کل بدنه دیوار !!! در تصویر پایین از استیکر سه بعدی به صورت نقطه ای ، فقط در یک جبهه از دیوار استفاده شده و این عمل باعث جذابیت این منزل شده است .

۵- از گل و گیاهان در منزل استفاده کنید

دکوراسیون منزل ایرانی شیک

گل ها و گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نقش برجسته ای دارند. گل ها برای سلامتی روح و جسم انسان می توانند مفید باشند. در پست قبلی به ۱۰ نمونه از گیاهان و گلهای آپارتمانی سایه دوست اشاره کردیم ، البته این پست برای دوستانی که می گویند خانه ما تاریک است و نمی توانند پرورش گل و گیاه دهند نیز می تواند مفید باشد. اگر تراس دارید می توانید تراس را به یک گلخانه کوچک تبدیل کنید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh