اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به گل و گیاهان آپارتمانی علاقه زیادی دارید اما فضای داخلی منزل یا محیط کارتان از نور کمی برخوردار است قطعا بایستی گل ها و گیاهانی را انتخاب کنید که به شرایط نوری کم قانع باشند . به عبارت دیگر شما نیازمند گلهای آپارتمانی سایه دوست هستید . در این بخش قصد معرفی ۱۰ نمونه از گیاهان و گلهای آپارتمانی سایه دوست را داریم . با خانه طرح در معرفی این گل ها همراه باشید .

گلهای آپارتمانی سایه دوست

اسامی گلهای آپارتمانی سایه دوست کدامند ؟

۱- گل سانسوریا

گیاهان سایه دوست

گل سانسوریا از جمله گلهای آپارتمانی سایه دوست به حساب می آید . این گل مناسب برای دفاتر اداری ، تجاری و … است که اگر با گل های آگلونما و یک باکس همرنگ ، ترکیب شود ، بسیار زیباتر جلوه می کند .برگ های بلند و کشیده ی این گل تمام نگاه ها را به سمت بالا هدایت میکند و برای تاکید بر ستون ها بسیار مناسب است . این گل نیاز به آبیاری کمی دارد و آبیاری زیاد موجب پوسیدگی قائده ی برگ ها می شود.

۲- گیاه فیتونیا

گلهای آپارتمانی سایه دوست

یکی دیگر از گلهای آپارتمانی سایه دوست ، گیاه فیتونیاست که زادگاه اصلی آن کشور برزیل است . این گیاه را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید به خصوص در پشت پنجرهای شیشه ای مستقیم به نور خورشید ، چرا که باعث سوختن برگ هایش می شود .به علت نیاز شدید این گیاه به رطوبت آن را معمولا در گلدان های شیشه ای دهانه گشاد قرار می دهد . همانطور که گفته شد این گل سایه دوست است اما نه تاریکی مطلق ! این گل نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد .

۳- گیاه آگلونما

گلهای آپارتمانی سایه دوست

گیاه آگونما از نور مستقیم خورشید بیزار است و نیاز چندانی به نور و روشنایی ندارد . با وجود آنکه گیاه به مکانهای تاریک مقاوم است از قرار دادن دائمی آن در چنین مکانهایی اجتناب کنید. گیاه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ حساس است و به سرعت برگهای پائینی خود را از دست می‌دهد .

۴- سانسوریا پاکوتاه

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم

اگر به دنبال یک گیاه شیک و زیبا و با دوام برای میز کار یا اداره ، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و هر نقطعه ای از خانه که بخاطر نور کم نمی توان گل دیگری نگه داشت  هستید ، گل سانسوریا را پیشنهاد می کنیم . ظهور نقوش زیبای برگها ، ناشی از وجود نور کافی است،گیاه نور کامل را بر سایر نورها ترجیح میدهد . این گیاه در احتیاجات نوری خود انعطاف زیادی دارد ، به طوری که در سایه هم می تواند زندگی خود را ادامه دهد.

۵- اسپاتی فیلوم

گلهای آپارتمانی سایه دوست

اسپاتی فیلیوم از آن دسته از گلهای آپارتمانی سایه دوست است که می تواند برای اداره جات ، بانک ها ، منازل و …  استفاده شود . با وجود مقاومت این گل در شرایط نوری ضعیف اما در شرایط نوری کامل ، شرایط مطلوب تری برای نگهداری این گل خواهید بود .

۶- نخل شامادورا

گلهای آپارتمانی سایه دوست

نخل شامادورا یا نخل بامبو گیاهی است از خانواده اریکاسه و بومی آمریکای مرکزی ، دارای ظاهری ظریف وباریک و برگهای سبز تیره و ساقه هایی روشن و رشد کم است . بطور کل ارتفاع آن از ۲ متر تجاوز نمی کند و بخاطر تحمل سایه و نیاز نوری کم ، گیاهی مناسب برای نگهداری داخل آپارتمان می باشد ولی با این وجود نور غیر مستقیم باعث بهبود رنگ برگهای شانه ای آن می شود. همچنین میوه ها وگلهای این گیاه در گواتمالا و السالوادور به عنوان غذایی لذیذ و در سالاد استفاده میشود.

۷- گیاه سرخس

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم

سرخس یکی دیگر از گیاهان سایه دوست اپارتمانی است که دارای انواع متنوعی نیز می باشد . سرخس طالب رطوبت بالاست ولی هنگام آبیاری باید دقت نمایید که بر روی برگ ها آب ریخته نشود.

۸- پاچیرا

گلهای سایه دوست آپارتمانی

پاچیرا گیاهی است از خانواده پنیرکیان و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی که در باتلاق ها و علفزارهای آن مناطق ساکن است . این گل از آن دسته گلهایی است که مثل بامبو می توان شاخه های آن را به هم بافت تا از آن ظاهر کلیشه ای بیرون بیاید و ظاهری جذاب بگیرد . نگهداری آن در منزل بسیار راحت است و خیلی راحت میتوان آنرا در جاهای کم نور تا نور متوسط نگهداری کرد.

۹- گل مارانتا

گلهای سایه دوست آپارتمانی

این گل سایه دوست به مناطق گرم و مرطوب حساس است ، از این رو باید در نقاط سرد و خنک منزل یا اداره نگهداری شود .در سال های گذشته مارانتا را مناسب برای نگهداری در آپارتمان نمی دانستند ولی اکنون این گیاه به خوبی با شرایط آپارتمانی سازگار شده است . لازم به ذکر است نور غیر مستقیم برای این گیاه مناسبترین حالت ممکن است . گل مارانتا در تابستان سایه را ترجیه می دهد اما در زمستان تمایل بیشتری به نور دارد و از تابش مستقیم نور خورشید به خصوص از پشت شیشه بیزار است .

۱۰- گیاه گندمی

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم

گیاه گندمی گیاهی سایه دوست ، ارزان و با رشد سریع است . به دلیل فرم برگ هایی که این گیاه دارد می توانید آن را در داخل سبد آویزان کنید تا برگ ها به شکل جالب توجه ای خود نمایی کنند . از قرار دادن این گل در زیر نور مستقیم آفتاب خوداری کنید چراکه باعث سوخت برگ هایش می شود . نظر شما در مورد گلهای آپارتمانی سایه دوست چیست ؟ اگر گلهای آپارتمانی سایه دوست دیگری را می شناسید ارائه دهید تا به لیست گلهای آپارتمانی سایه دوست اضافه نماییم .

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh
به روزرسانی مطلب ۱۳۹۸/۰۶/۲۹