ساختمان دوبلکس بازسازی شده در دالکیت استرالیا نمادی از عدم ضرورت برای تخریب یک خانه ویلایی است . مساحت این ویلا ۱۵۰۰ متر مربع می باشد و شرکت معماری هیلام مسئول طراحی آن است . از ویژگی هایی که تیم معماری خانه طرح را مشتاق به بررسی این پروژه کرد ، معماری مدرن آن در کنار محوطه سازی زیبای آن بود . با خانه طرح در بررسی این خانه دوبلکس ویلایی همراه باشید .

مشخصات پروژه :

نام پروژه : ساختمان دوبلکس بازسازی شده
معمار: شرکت معماری هیلام
محل: دالکیت، WA 6009، استرالیا
تیم طراحی: دیوید هیلام، فیلیپه سوتو، تام لدربرو
تیم طراحی داخلی: هالی ریموند بیکر
همکاران: MAEK؛ شرکت محوطه سازی تیلور
مساحت: ۱۵۰۰ مترمربع
سال ساخت: ۲۰۱۵
عکس: جوئل باربیتا

نمای خانه دوبلکس مدرن و شیک

خانه دوبلکس

در این پروژه که در دالکیت واقع در حومه ی درونی شهر پِرت قرار دارد، سعی شده است که پتانسیل کامل یک خانه آجری ساخت دهه­ی ۱۹۸۰ با استفاده از بازسازی و یک سری تغییرات اساسی محقق شود. طراحی زمین ۱۵۰۰ متر مربعی پروژه به طور کامل دگرگون شده و حالا شامل یک مسیر ورودی، گیت هوس و اتاق مهمان جدید می­باشد؛ به باغ بزرگ عقب نیز یک استخر، یک آلاچیق بزرگ و یک ساختمان فرعی اضافه شده است.

ساختمان دوبلکس

کانوپی (سقف سایبان) بتنی ساخته شده در جلوی سازه جلوه ی خاصی به نمای رو به خیابان داده است، و حوضچه ی انعکاس و کاشی سنگی های دور آن بازدیدکنندگان را به ورودی و درب ساختمان جایی که در آن یک پنجره ی چوبی نماکاری شده قرار گرفته، هدایت می­کنند.

پله ساختمان دوبلکس

به دلیل اهمیت ارتباط قوی آشپزخانه و نشیمن اصلی با محوطه ی خارج، حفظ حالت اصلی جبهه ی شمالی خانه از اولویت بالایی در طراحی برخوردار بود. محوطه ی خصوصی خانه عمدتاً در طبقه بالا قرار دارد و بالکن واقع در اتاق خواب اصلی یک ارتباط بصری مناسب با استخر و آلاچیق پشتی برقرار کرده است.

استخر ویلایی

استخر خانگی

کانوپی ها و بالکن های جدید در فرم های اصلی خانه ادغام شده و نمای طرح الواری جدید شکوه و گرمای خاصی به ساختمان بخشیده است. نمای آجری قبلی با یک نمای پَلِت چوب Victorian Cypressجدید، به همراه روکش الوار Blackbutt پوشیده شده است.

نمای ساختمان دوبلکس

فضای طبقه ی اول در پشت ساختمان به محوطه ی باغ باز می شود، و وجود پنجره های بزرگ شیشه ای اطراف طبقه­ ی همکف، محیط این طبقه که شامل نشیمن اصلی، اتاق بازی و سالن ورزش میشود را سرشار از نور شمالی می سازد. در طرح جدید سالن پذیرایی خانه ی قدیمی تبدیل به اتاق موسیقی و تئاتر جدید مناسب برای یک خانواده­ی جوان شده است.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه ساختمان دوبلکس

نمای داخلی ساختمان دوبلکس از لحاظ مواد و المانهای بکار رفته مشابه نمای خارجی بوده و دارای روکش چوبی Blackbutt در دیوار و کف نشیمن می­باشد؛ کابینت های خمیده ی آشپزخانه نیز با استفاده از چوب با روکش سیاه اجرا شده است.

  دکوراسیون حمام

نمای ساختمان دوبلکس

نظر شما در مورد این ساختمان دوبلکس چیست ؟

مترجم : بهنام خیری | تحریریه : خانه طرح