رابیتس بندی سقف و سپس گچبری سقف جزء مراحل نازک کاری ساختمان هستند . بسیاری از کارفرمایان یا پیمانکاران به اصطلاح قوطی کبریت ساز ، خیلی ساده از کنار این بخش (گچبری سقف) می گذرند ، حال آنکه این بخش از اجرای ساختمان ، جزء نمای دیداری ساختمان محسوب می شود و عدم یک طراحی زیبا و کاربردی ، موجب ضرر و زیان فروشنده و بی تمایلی خریدار خواهد شد. در این بخش از وب سایت خانه طرح قصد داریم ۱۵ ایده جذاب برای طراحی رابیتس بندی سقف و در نهایت گچبری سقف را معرفی کنیم. ما مطمئن هستیم که چند مورد از ایده ها ، نظر شما را جلب خواهد نمود !!!

۱۵ مدل گچبری سقف و رابیتس بندی سقف کدامند ؟

رابیتس بندی سقف

۱- از گچبری سقف این پذیرایی کوچک شروع می کنیم. در تصویر بالا رابیتس بندی سقف با ایده معماری کلاسیک اجرا شده است . در قسمت مرکزی که لوستر نصب می شود از تزئینات گچبری به شکل ملموس تری استفاده شده تا به نوعی به مرکزیت طرح نمود بیشتری داده شود.

عکس گچبری سقف پذیرایی

۲- نمونه ای دیگر از گچبری حرفه ای سقف با رنگ بندی سفید طلایی را مشاهده می کنید. طراحی سقف بسیار زیبا و حرفه ای انجام شده اما در انتخاب کاغذ دیواری شاید بهتر بود از رنگ روشن تری استفاده می شد.

عکس گچبری

۳ و ۴- نمایی از دو منزل کلاسیک که در گچبری سقف ، عملکرد تحسین بر انگیزی داشته اند.

طراحی سقف

۵- در مرحله رابیتس بندی سقف ، ابتدا فرم سقف طراحی می شود و در مرحله پایانی ابزار های ظریفی به آن اضافه می شوند . درست مانند تصویر بالا که علاوه بر استفاده از هارمونیِ کرم طلایی از رنگِ زرشکی نیز برای جذابیت هر چه بیشتر سقف استفاده سده است.

گچبری سقف پذیرایی

۶- طراحی سقف با مدل های فرمی در کنار گچبری های ظریف ، دیزاین منزل را فوق العاده می کنند.

راویز کاری سقف

۷- با استفاده از سقف های رابیتس بندی شده شما قادر خواهید بود هر مدلی را پیاده سازی کنید و در نهایت شروع به گچبری های زیبا نمایید.

گچبری مدرن

۸- سقف های رابیتس بندی شده می توانند با تکنولوژی کناف و سقف های کشسان نیز به کار گرفته شوند که این موضوع یک فاکتور مثبب برای این مدل از سقف محسوب می شود.

سقف کاذب

۹- یکی از ویژگی های مثبت سقف های رابیتس بندی ، بهره گیری از نور مخفی در چنین سقف هایی است.

گچبری ساده سقف

۱۰- گچبری ساده سقف پذیرایی با رنگ بندی کرم طلایی ، فضایی لوکس و لاکچری را به نمایش می گذارد.

عکس گچ کاری

۱۱- نمایی از گچبری سقف ، مربوط به یک لابیِ کوچک را مشاهده می کنید.

تصاویر ابزار گچ کاری

۱۲- این ایده فوق العاده است !!! نمایی از یک لابی انتظار که به سبکِ کلاسیک طراحی شده است. در دیواره ها و بدنه ی این لابی ، از طرح های ظریف و هنرمندانه ای استفاده شده که چشم هم بیننده ای را به خودش جلب می کند.

گچ کاری سقف

۱۳- گچبری سقف به صورت تک رنگ نیز می تواند زیبا باشد ، حال آنکه در بخش هایی از رنگ طلایی نیز استفاده کنیم.

مدل سقف پذیرایی

۱۴- طراحی مواج گونه و فرمی سقف در کنار لوستر های بلوری ، جذابیت وصف نشدنی را به این پذیرایی بخشیده است.

گچبری سقف اتاق خواب

۱۵- در تصویر بالا ، گچبری سقف اتاق خوابی که با جزئیات زیاد طراحی شده را مشاهده می کنید . استفاده از رنگ طلایی در کنار سفید ، فضای این اتاق خواب را لوکس تر و جذابتر کرده است. نظر شما در مورد گچبری سقف و رابیتس بندی سقف چیست؟ از میان ۱۵ ایده مطرح شده ، کدام شماره را انتخاب می کنید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – pinterest – callstevens