اگر به دنبال انواع مدل سقف کاذب برای طراحی سقف منزلتان هستید در این مقاله قصد داریم محبوب ترین و کاربردی ترین این سقف ها را معرفی و بررسی نماییم. شاید اگر به گذشته های دور بر می گشتیم فقط با یک نوع گچ بری ساده مواجه می شدیم. اما با گذشت زمان و تنوع در متریال ها دست مهندسین معمار در طراحی انواع مدل سقف کاذب بازتر شد و شاهد طراحی های متنوع و جذابی در این زمینه هستیم. با خانه طرح در بررسی انواع مدل سقف کاذب همراه باشید.

انواع مدل سقف کاذب برای دکوراسیون منزل کدامند ؟

سقف کاذب کناف

سقف کناف همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید یک از انواع مدل سقف کاذب است که در ایران و جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. سقف کناف بر خلاف سقف رابیتس از سرعت بالایی در نصب برخوردار است و کثیف کاری سقف رابیتس را ندارد. برای نصب سقف کناف ابتدا پروفیل ‌های گالوانیزه را با استفاده از پیچ و مهره به سقف متصل می‌کنند. سپس پنل‌ های گچی پیش ساخته را با استفاده از پیچ به پروفیل گالوانیزه محکم می‌کنند، در انتها نیز با یک بتونه کاری جای پیچ‌ها پوشانده می‌شود.

مدل سقف کاذب

سقف کاذب رابیتس

سقف رابیتس یکی دیگر از انواع مدل سقف کاذب است که اگر به دنبال ایجاد جزئیات ویژه و گچبری برای طراحی سقف هستید ، پیشنهاد می کنیم از سقف کاذب رابیتس استفاده نمایید. اجرای سقف رابیتس نسبت سقف کناف کاملا متفاوت است و باید پول بیشتری برای اجرای این سقف هزینه کنید. برای نصب سقف کاذب رابیتس ابتدا میلگردها را به سقف جوش می ‌دهند و سپس فویل‌های رابیتس را به میلگردها جوش می‌دهند. پس از اتمام این مرحله، کار تیم جوشکاری به پایان رسیده است و کار گروه گچ کاری آغاز می‌شود. گچ کار با طرح از پیش تعیین شده مهندس معمار یا طراح داخلی ، گچ را به رابیتس‌ها میزند و در نهایت با ابزار گچ کاری آن را به شکل مورد نظر در می‌آورد.

رابیتس کاری سقف پذیرایی

سقف کاذب کشسان

سقف کشسان یکی دیگر از انواع مدل سقف کاذب است که در کنار سقف کناف به کار می رود. در تصویر زیر نمونه ای از یک سقف کشسان را مشاهده می کنید . جنس این سقف از نوعی پارچه با جنس خاص است. سقف کشسان، انواع و طرح های بسیار متنوعی دارد و آن را می توان با انواع دکوراسیون داخلی اعم از دکوراسیون کلاسیک، مدرن، مینیمال، رومی و … هماهنگ کرد.

سقف کشسان

سقف کاذب آسمان مجازی

آسمان مجازی نیز نوعی سقف کاذب از جنس تایل های شیشه ای است. این تایل های شیشه ای مانند سقف کشسان قابلیت چاپ داشته و در اندازه های مشخص به مشتریان عرضه می شوند. آسمان مجازی بر خلاف سقف کشسان قابلیت انعطاف پذیری بسیار کمی داشته و قابلیت تحمل بار را نیز ندارند. آسمان مجازی، به دلیل شکل پنجره مانند تصویر زیبایی از آسمان را نشان می دهد به همین دلیل تنها چاپ تصاویر شبیه به آسمان روی آن منطقی و مناسب به نظر می آیند. آسمان مجازی بر خلاف آنچه تصورش می رود از بسیاری جهات با سقف های کشسان متفاوت است، جنس آسمان مجازی از تایل های شیشه ای بوده و در اندازه خاصی عرضه می شوند. عموما اندازه آن ها به شکل مربع های ۶۰ * ۶۰ و یا ۳۰ * ۳۰ می باشد. آسمان مجازی وزنی سبک داشته اما نسبت به سقف کشسان انعطاف پذیری کمتری دارند. نصب آسمان مجازی نیز با نحوه نصب سقف کشسان متفاوت است و دارای تجهیزات متفاوت نسبت به یکدیگر هستند.

آسمان مجازی سقف

انواع مدل سقف کاذب برای دکوراسیون منزل را در تصاویر زیر مشاهده نمایید

مدل سقف کاذب

مدل کناف سقف آشپزخانه

کناف سقف

مدل اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه

انواع مدل سقف

مدل کناف سقف پذیرایی

کناف سقف اتاق خواب

مدل سقف کاذب

مدل سقف کاذب

مدل سقف کاذب \انواع سقف کاذب

مدل سقف کاذب   سقف کشسان  پی وی سی سقف

انواع مدل سقف  رابیتس کاری سقف پذیرایی  رابیتس کاری سقف

رابیتس کاری سقف

کناف سقف پذیرایی ساده

کناف سقف

مدل کناف سقف پذیرایی

طرح کناف سقف

انواع كناف

انواع مدل سقف

کناف سقف اتاق خواب

مدل گچبری سقف آشپزخانه

سقف کاذب آشپزخانه

مدل سقف کاذب

قیمت سقف کاذب

مدل سقف کاذب

گچبری نور مخفی سقف

گچبری سقف

مدل سقف کاذب

گچبری نور مخفی سقف

کناف اتاق خواب

کناف سقف

سقف کناف

قیمت کناف سقف

پی وی سی سقف

سقف کاذب پی وی سی

انواع مدل سقف

طرح کناف سقف

مدل کناف سقف پذیرایی

سقف کاذب کناف

کناف اتاق خواب

طرح کناف اتاق خواب

طرح کناف اتاق خواب

طرح کناف اتاق خواب

سقف کاذب آشپزخانه

نظر شما در مورد انواع مدل سقف کاذب چیست ؟ کدام یک از انواع سقف کاذب برای دکوراسیون منزلتان می پسندید؟ دیدگاه های خود را در این خصوص با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – – behance