خانه های ویلایی در شمال کشور روز به روز در حال توسعه و گسترش هستند. از نکات مهم در طراحی این گونه از خانه ها می توان به رعایت سیرکولاسیون هوا در ساختمان ، توجه به حریم خصوصی و عمومی ، ایجاد حیاط سازی صحیح و اصولی اشاره کرد. در این بخش قصد داریم طراحی نقشه خانه ویلایی مدرن در سلمان شهر استان مازندران را برای شما دوستان عزیز که خانه طرح را دنبال می کنید به نمایش بگذاریم.

مشخصات پروژه :

معماران : معماران مینا
مکان : سلمان شهر ، ایران
معماران : عسل ارجومندی- محمد مهدی شعبانی
مساحت : ۳۵۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۱۷
تیم طراحی : فرشته مظاهری

نمای ساختمان ویلایی

سخن معماران در مورد طراحی نقشه خانه ویلایی مدرن سلمان شهر

تبدیل خانه های حیاط به آپارتمان های محدود از بلوک های شهری ، ساکنان شهر را مجبور کرده است تا برای فرار از مشکلات روزمره زندگی شهری ، به حومه شهر پناه ببرند. مدتهاست که ویلاهای شهری شهرهای شمالی ایران امکانات زندگی مختلفی را برای مهاجران شهری ایجاد کرده اند. اما رشد کلیشه ای آپارتمان لوکس از یک سو و مقررات مربوط به شهرداری ها از طرف دیگر حیاط ها را به عنوان یک تزئینات یا حتی فقط به عنوان یک پارکینگ تبدیل کرده است ، در حالی که این فضاها می تواند زمینه ساز فعالیت های روزانه خانواده در کنار طبیعت باشد.

طراحی ویلا

نمای ساختمان ویلایی

نقشه ویلا

نمای ساختمان ویلایی

چالش اصلی این پروژه جابجایی تغییر روند معمولی ویلاها و به حداکثر رساندن استفاده از زمین و طبیعت موجود با ایجاد فضاهای باز و بسته با مقادیر مساوی است. طراحی نقشه خانه ویلایی مدرن با ایده جایگزینی الگوی حیاط زینتی با حیاط پر جنب و جوش است که به فضاهای خصوصی و عمومی خانه متصل شده است. با تحقق این ایده ، فضاهای باز حیاط ها ، به عنوان یک ارگانیسم سیال با آجر کاری یکپارچه ، تمام فضاهای خالی را پر کرده و به دنبال آن سطح زندگی ساکنان را تغییر داده است.

نمای ساختمان ویلایی

خانه ویلایی مدرن طراحی نقشه خانه

تصویری از نقشه خانه ویلایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

طراحی ویلا

پلان ویلا حیاط سازی ویلا

طراحی بخشی از محوطه سازی خانه ویلایی مدرن

حیاط سازی ویلا

طراحی نقشه خانه

دکوراسیون خانه

طراحی داخلی ویلا

این استراتژی منجر به لایه های مختلف داخلی و خارجی فضاهای باز شده است. این فضاها شامل حیاط جلویی ، حیاط میانی ، حیاط داخلی ، حیاط خلوت و حیاط بالا یا پشت بام است. علاوه بر این ، ترجیح مشتری منظره مستقیم از درخت قدیمی پارک اطراف از فضاهای اصلی بود که با جابجایی فضای عمومی به طبقه بالا و جهت شمالی-جنوبی طرح انجام می شد.

طراحی داخلی ویلا

نقشه خانه ویلایی نقشه ساختمان ویلایی

نقشه خانه ویلایی

نظر شما در مورد طراحی نقشه خانه ویلایی مدرن در سلمان شهر مازندران چیست ؟ ایا طراحی نقشه این ساختمان مدرن نظر شما را به خودش جلب نمود؟

تحریریه خانه طرح
منبع : archdaily