ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا بزرگترین اشتباهاتی را که مردم هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه مرتکب شده اند ، پیدا کنیم. آشپزخانه ها اغلب یکی از پرکاربردترین فضاها در یک خانه هستند ، و هنگامی که نوبت به طراحی و تزیین آنها می رسد به چندین خط قرمز می رسیم که ممکن است بخواهید از آنها دوری کنید. در اینجا ، بزرگترین اشتباهاتی را که افراد هنگام طراحی و تزئین آشپزخانه مرتکب می شوند ، جمع آوری کرده ایم.

اشتباهات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کدامند؟

۱- چیدمان ضعیف و بدون برنامه ریزی شده می تواند به یک آشپزخانه کم کارکرد و شلوغ منجر شود.

طراحی داخلی آشپزخانه

جسیکا لاگرانژ طراح داخلی می گوید : داشتن طرح استراتژیک برای بهترین عملکرد و جذابیت بصری بیشتر برای هر دکوراسیون آشپزخانه ای مهم است. وی در ادامه افزود : “چیدمان وسایل در ، کابینت بسیار مهم است و باید با روش آماده سازی ، پخت و پز و تمیز کردن آنها متناسب باشد. برای طراحی بهترین چیدمان برای آشپزخانه ، مهارت های آشپزی و بررسی های بسیاری لازم است.”در هنگام طراحی یا بازسازی آشپزخانه ، ابتدا فضاها و وسایل مورد استفاده خود را  بر روی یک کاغذ ترسیم نمایید.

۲- انتخاب کابینت های رنگارنگ یا بی کیفیت می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

رنگ آشپزخانه

کابینت ها معمولاً گرانترین کالای یک آشپزخانه هستند و بهتر است در انتخاب رنگ و کیفیت کابینت ها نهایت دقت را بخرج دهید. کابینت های بی کیفیت بعد از مدتی دچار آسیب شده و فضای آشپزخانه را با جلوه ای زشت روبرو می سازند. در هنگام انتخاب رنگ کابینت نیز سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید، چراکه رنگ های تیره پس از مدتی دل شما را می زنند.

۳- نداشتن نور در جایی که شما به وجودش نیاز دارید می تواند خسته کننده و آزار دهده باشد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

گیل بارلی ، طراح دکوراسیون داخلی می گوید: یک آشپزخانه نمی تواند بدون روشنایی مناسب ، کارایی مفیدی داشته باشد یا در حالتی مطلوب باشد. وی گفت : “روشنایی نامناسب برای تهیه شام ، هر شب باعث ناامیدی شما می شود.” “اطمینان حاصل کنید که از چندین منبع روشنایی برای برای تامین نور آشپزخانه استفاده می کنید”

۴- طراحی دکوراسیون آشپزخانه با بافت های شلوغ باعث سردرگرمی بیشتر می شود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از کاشی هایی با طرح های شلوغ و هر نوع متریالی که منجر به شلوغی هرچه بیشتر فضای آشپزخانه شود می تواند یک اشتباه بزرگ در طراحی باشد. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، سادگی را تا حد امکان در اولویت قرار دهید.

۵- اضافه نکردن رنگ و ایده های هنری  به آشپزخانه یک فرصت از دست رفته است.

طراحی آشپزخانه مدرن

آستین، طراح داخلی می گوید : “من به دنبال اضافه كردن بعضی از هنرها به دیوارهای آشپزخانه و یا استفاده از ایده هایی برای بهتر جلوه دادن پنجره ها در فضای داخلی هستم.” به طوری کلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهتر است از جلوه های هنری در بدنه دیوار و حتی سقف استفاده شود.

۶- قرار گرفتن پریز برق در مکان های نامناسب می تواند باعث پر شدن میز شما با انبوهی از سیم شود.

طراحی آشپزخانه

در اکثر مواقع طراحان داخلی به وسایل بزرگتر آشپزخانه مثل گاز ، یخچال ، ماشین لباسشویی و … توجه می کنند و وسایل كوچكتر ، از جمله مخلوط كن ،  توستر و … قافل می شوند و همین عامل باعث عدم نصب درگاه پریز برای وسایل برقی و ایجاد سیم در بخش های نامناسبی از فضایی آشپزخانه می شود.

۷- نداشتن فضای کافی برای نگهداری گلدان ها و قابلمه ها ، می تواند باعث آشفتگی بیشتر طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما شود.

طراحی آشپزخانه

هنگامی که نمی توانید گلدان ها و قابلمه های بزرگ خود را در کابینت ها قرار دهید ، در نهایت یک ” آشپزخانه به هم ریخته” ایجاد می کنید ، زیرا ممکن است گلدان ها و قابلمه ها در بالای اجاق یا قفسه های باز نگه داشته شوند. اما اگر قرار است هم اکنون طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید یا در ابتدای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستید می توانید با ایجاد کابینت های بسیار بزرگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود از این درهم و برهم دکوراسیون آشپزخانه جلوگیری کنید.

۸- میزهایی با پوشش سنگ مرمر همیشه انتخاب خوبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیستند.

اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه

آدریانا هویوس ، طراح اصلی و بنیانگذار آدریانا هویوس ، می گوید: میزهای مرمر از نظر ظاهری عالی هستند اما می توانند به راحتی با نوشیدنی ها و رنگهای خاصی لکه پذیر شوند. سنگ مرمر همچنین می تواند به سرعت با مواد اسیدی مانند سرکه یا لیمو فرسایش یابد. برای یک انتخاب مقرون به صرفه و با دوام تر پیشنهاد می کنیم به سراغ مواد مصنوعی یا سنگی ، مانند کوارتز یا گرانیت بروید.

۹- ایجاد یک فضای خالی بزرگ در بالای کابینت های ، فقط می تواند باعث جمع شدن گرد و غبار شود.

اشتباهات در طراحی آشپزخانه

بهنام خیری مدیر وب سایت خانه طرح می گوید : هیچ دلیل قانع کننده برای استفاده از فضای بالای کابینت وجود ندارد ، این فضا علاوه بر انباشت گرد و غبار ، فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه را زشت تر می کند.

۱۰- عدم توجه به مثلث کار در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، فضای داخلی را غیرکاربردی می کند.

اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه

رعایت اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای شما را هم کاربردی و هم از لحاظ بصری جذاب نماید. هویوس طراح آرشیتکت می گوید : شستن ، نگهداری و پخت و پز یک مثلث عالی برای استفاده مفید از آشپزخانه است.

۱۱- نصب کابینت براق می تواند گرمای یک آشپزخانه را از بین ببرد.

دکور آشپزخانه ساده

آلساندرا وود می گوید: حتی اگر کابینت های سفید بسیار محبوب بودند ، اگر می خواهید فضایی دنج داشته باشید ، از نگاه “براق” خودداری کنید. وی گفت: “در حالی که من عاشق ظاهر مدرن و روان هستم ، این کابینت ها می توانند یک آشپزخانه را خالی کنند و گرمی را که اغلب مربوط به فضای آشپزخانه است ، از بین ببرند.” در پایان منتظر نظرات شما در خصوص ۱۱ نکته در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستیم. اگر نکات بیشتری نیز وجود دارد می توانید از طریق بخش دیدگاه با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh – insider