مشخصات پروژه

نام پروژه : طراحی نمای ساختمان کلاسیک

کارفرما : جناب آقای عبیدی (نماینده مجلس)

مدیر پروژه: مهندس بهنام خیری

طراح: خانم مهندس جعفری

محل پروژه : کشور افغانستان ، شهر هرات

مدت زمان پروژه : ۱۴ روز کاری

توضیحات پروژه

طراحی نمای ساختمان آقای عبیدی در کشور افغانستان (شهر هرات) انجام شد. کارفرمای پروژه به نمای ساختمان کلاسیک علاقه زیادی داشت و از تیم خانه طرح درخواست کرد در طراحی نمای ساختمان از سبک کلاسیک استفاده شود . متاسفانه یا خوشبختانه طراحی نمای ساختمان در بسیاری از موارد دستخوش سلایق کارفرمایان پروژه می شود . طراحی نمای این پروژه نیز از این امر مستثنی نبود و در پاره ای از موارد طراحی نما بر اساس خواسته کارفرما تغییراتی در جزئیات شاهد بود. یکی از نکات مهم دیگر که کارفرمای این پروژه (آقای عبیدی) برآن تاکید داشت ، طراحی یک نمای کلاسیک با جزئیات زیاد بود. تیم طراحی نیز با مورد توجه قرار دادن این خواسته ، فراید ایجاد یک نمای ساختمان کلاسیک شلوغ را در دستور کار قرآر داد.

نگاهی به طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان کلاسیک

با توجه به عرض کم و ارتفاع بسیار زیاد ساختمان ، تصمیم گرفتیم نمای ساختمان را به دو بخش A و B تقسیم کنیم و در نهایت با توجه به خواسته کارفرما از سبک کلاسیک برای طراحی نمای ساختمان استفاده شد. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی نمای ساختمان کلاسیک نوع متریال است. نمای کلاسیک (نمای رومی) را می تواند با متریال های متفاوتی از جمله سنگ یا سیمان ، طراحی و اجرا نمود. در طراحی نمای ساختمان کلاسیک آقای عبیدی از متریال سنگ تراورتن درجه ۱ استفاده شد.

نمای سنگی

در طراحی نمای ساختمان کلاسیک آقای عبیدی ، موضوع تقارن را به بهترین شکل ممکن مد نظر قرار دادیم. در طراحی پنجره ها نیز از الگوی کشیده با OKB پایین استفاده شد تا علاوه بر زیبا سازی نما، به واسطه استفاده از پنجره هایی با ارتفاع زیاد ، نور بیشتری وارد فضاهای داخلی شود.

طراحی نمای ساختمان

در نهایت طراحی نمای ساختمان کلاسیک آقای عبیدی در افغانستان شهر هرات با موفقیت و رضایت خاطر ایشان انجام شد . شما هم اگر فارسی زبان هستید و در یکی از کشور های منطقه به دنبال یک تیم طراحی مجرب و کار آزموده برای طراحی نمای خانه یا ساختمان و سایر خدمات طراحی و معماری هستید ، همین حالا می توانید از طریق فرم درخواست خدمات اقدام به مشاوره نمایید . کارشناسان ارشد ما در اولین فرصت درخواست شما را بررسی خواهند نمود. خواهشمندیم در بخش “درخواست خدمات” شماره تلفن همراه (موبایل) خود را ارسال نمایید تا پیامک بررسی درخواست ، خدمت شما ارسال گردد.