مشخصات طراحی نقشه ساختمان آنلاین

پروژه : طراحی نقشه ساختمان سه طبقه

شهر: اهواز

کارفرما : آقای یوسفی

مدیر طرح: مهندس خیری

ترسیم: مهندس محمدی

مدت زمان پروژه : ۵ روز کاری

توضیحات پروژه

طراحی نقشه ساختمان آنلاین در سراسر کشور از جمله اهواز توسط تیم معماری خانه طرح انجام می شود. در این بخش، پروژه جناب آقای یوسفی از اهواز را بررسی می کنیم که بر اساس نیاز های اساسی این کارفرما و ضوابط مبحث مقررات ملی ساختمان طراحی شده است. با خانه طرح همراه باشید.

پلان معماری طبقه همکف

در طبقه همکف، کارفرمای پروژه نیاز به ۴ خودرو جهت پارک داشتند که دو خودرو در فضای مسقف و دو خودروی دیگر در فضای حیاط طراحی گردید. همچنین یک واحد دو خوابه نیز طبق نیاز کارفرما طراحی شد. یکی از محدودیت های پروژه ، عدم دسترسی به حیاط خلوت در پشت ساختمان بود که از دو نورگیر برای تامین نور ضلع شمالی بنا استفاده شد. خبری از مطبخ در طراحی پلان معماری نیست ، چراکه کارفرمای پروژه درخواست داشتند چنین فضایی طراحی نشود. (طراحی نقشه ساختمان آنلاین در سراسر کشور)

همانطور که در پلان طبقه همکف مشاهده می کنید فضای ورود خودرو و عابر از یکدیگر تفکیک شده اند و بعد از گذر از فضای عابر، به سرویس پله و لابی آسانسور می رسیم. با باز کردن درب ورودی، وارد فضای لابی می شویم که در این فضا ، کمد لباس ،کفش و درب سرویس توالت مشاهده می شود. فضای عمومی و خصوصی به صورت تفکیک شده طراحی شده اند که فضای خصوصی شامل اتاق خواب والدین، اتاق فرزند ، حمام و لابی خصوصی می شود. و فضای عمومی شامل آشپزخانه و نشیمن می گردد. (طراحی نقشه ساختمان آنلاین در سراسر کشور)

کشیدن نقشه زمین انلاین

پلان معماری تیپ طبقات

پلان تیپ طبقات شامل دو طبقه است و فضای بیشتری نسبت به طبقه همکف دارد و بر همین اساس طبق نیاز کارفرما به صورت سه خوابه طراحی شده است. با توجه به درخواست کارفرما یک تراس بزرگ در بخش ضلع جنوبی نمای ساختمان طراحی شد که فضای مناسبی برای صرف غذا در فضای باز است. این پلان شامل اتاق خواب والدین ، دو اتاق خواب فرزند ، لابی خصوصی ، سالن نشیمن ، آشپزخانه ، مطبخ ، تراس ، نورگیر ، لابی پیش ورودی ، سرویس حمام و سرویس توالت می باشد. (طراحی نقشه ساختمان آنلاین در سراسر کشور)

طراحی نقشه ساختمان آنلاین