طراحی پلان بیمارستان یکی از موضوعاتی است که تمامی دانشجویان رشته مهندسی معماری بخصوص در درس طرح ۴ با آن روبرو شده اند . با توجه به این امر ، که قبل از طراحی اولیه بهتر است پروژه های مشابه طراحی شده مورد بررسی شما قرار گیرند ، از این رو یک پلان بیمارستان به همراه فایل اتوکد آن را برای شما کاربران محترم آماده دانلود کردیم . همچنین جهت کارا بودن یا نبودن این پروژه برای شما کاربران عزیز خانه طرح یک نقد و توضیح کوتاه راجب این پروژه به رشته تحریر در آوردیم . بنابر این پیشنهاد می کنیم قبل از دانلود ، توضیحات مربوط به این پروژه را بخوانید !

پلان بیمارستان

توضیحات پلان بیمارستان

اگر کمی به پلان طبقات دقت کنید ترکیب ۲ مربع را میبینید که توسط یک دایره به یک دیگر متصل می شوند . زیربنای این بیمارستان در حدود ۸۰۰۰ متر مربع است که در این سطح مساحت بالاییست . پلان بیمارستان دارای زیر زمین ، طبقه اول و طبقه دوم می باشد . در پلان زیر زمین شاهد فضاهایی از جمله پارکینگ بیمارستان ، اتاق نگهبانی ، سرویس بهداشتی نگهبانی ، بخش زباله سوز ، انبار های عمومی ، آشپزخانه ، رختشویخانه ، استرلیزاسیون ، رختکن ها ، فضای تاسیساتی ، برق رسانی و نگهداری و تحویل جنازه هستیم .

در پلان طبقه اول شاهد فضاهایی از جمله بخش اورژانس ، رادیولوژی ، اتاق عمل ، کابینت های تحت مراقبت شدید ، آزمایشگاه ها ، کافی شاپ ، فروشگاه ، بانک ، بانک خون ، داروخانه ، درمانگاه های تخصصی تزریقات ، اتاق های مصاحبه و معاینه تخصصی ، فیزیوتراپی و تب فیزیکی و … هستیم . در پلان طبقه دوم نیز دارای فضاهایی از جمله بخش های بستری ، فضاهای اداری ، کتابخانه و سالن اجتماعات است .

لازم به ذکر است که این مجموعه شامل ۶ عدد شیت به همراه ( سایت پلان + پلان معماری + پلان ستون گذاری + نما + برش ) می باشد . جهت مشاهده نقشه ها می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار Auto cad با ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر مشاهده نمایید . نظر شما در مورد پلان بیمارستان چیست ؟