آیا برای شما هم دیدن نمای خارجی خانه هایی که از متریال چوب استفاده کرده اند جالب و هیجان انگیز است ؟ تنوع متریال در نماسازی ساختمان روز به روز در حال گسترش است . یکی از این متریال ها چوب ترموود است . در این بخش قصد داریم ۱۰ نمای بیرونی ساختمان مسکونی را که از متریال چوب ترمووود به شکل قابل توجه ای استفاده کرده اند را به اشتراک بگذاریم و اطلاعات مفیدی را در خصوص چوب نما ( ترمووود ) بیان کنیم .

چوب در نمای بیرونی ساختمان

استفاده از چوب در طراحی نمای ساختمان علاوه بر ایجاد نمایی خاص و منحصر به فرد ، حس گرم و آرامش بخشی را به بیننده اِلقا می کند . ساختمان با متریال چوبی ، سردی سایر متریال های استفاده شده در نما را کمرنگ می کند و نمای ساختمان را منظره ای گرم و بی بدیل تبدیل می کند .این موضوع بیانگر این مطلب است که حتی در فضاهای شهری وخشن نیز می توان آرامش را به واسطه ی متریال طبیعی مثل چوب دریافت کرد .

بهترین چوب برای نمای بیرونی ساختمان چیست ؟

می توان گفت بهترین چوبِ مخصوص نما ، چوبی است با نام تجاری “ترمووود” که بر حسب شرکت تولید کننده دارای کیفیت های متفاوتی است . پس پیشنهاد می کنیم این چوب را حتما از شرکت های معتبر تهیه نمایید .

مزایای چوب نما ( ترموود ) چیست ؟

۱- طول عمر و استحکام بالای این چوب

۲- کاملا سازگار با طبیعت و محیط زیست

۳- مقاومتِ بالا در برابر تغییر شکل

۴- مقاوم در برابر رطوبت و بارندگی

۵- مقاوم در برابر حشرات و موریانه ها

۶- وزن سبک ،  فاکتور مهم در مبحث زلزله

۷- عدم استفاده از مواد شیمیایی در مراحل ساخت چوب

۱۰ نمای بیرونی ساختمان مسکونی با چوب ترمووود

حال وقت آن است که به سراغ ۱۰ عکس زیبا از نمای بیرونی ساختمان مسکونی برویم که با چوب ترمووود ، طراحی و اجرا شده اند .

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

۱- از این نمای خارق العاده شروع می کنیم !!! نمای بیرونی ساختمان به دو نیم تقسیم شده است . در نیمه سمت راست ساختمان از چوب ترمووود و در نیمه چپ ، از سنگ تراورتن با ظاهری عجیب و البته خلاقانه استفاده شده است .

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

۲- در طراحی نمای بعدی به شکل قابل توجه ای از چوب ترمووود در نمای بیرونی ساختمان مسکونی ، بهره گرفته شده است .

عکس نمای بیرونی ساختمان

۳- یک ویژگی نمای چوبی ، خاص بودن آن است . به واقع این موضوع در نمای بیرونی ساختمان مسکونی فوق کاملا احساس می شود .

عکس نمای بیرونی ساختمان

استفاده از نورپردازی زرد در بخش طراحی نما ، حس محیطی گرم و پر انرژی را برای این ساختمان تداعی می کند .

چوب ترمووود

۴- به نمای مسکونی شماره چهار می رسیم . در قسمت درب ورودی شاهد یک شکستگی در نمای ساختمان هستیم تا بدین ترتیب بخش ورودی از سایر بخش های نما متمایز گردد . همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید استفاده از چوب ترمووود در هر قسمت از نما امکان پذیر است ، حتی به عنوان یک سایه بان نیز می توان از این چوب استفاده کرد !

نمای چوب

۵- بی شک نمای بالا یکی از هنری ترین نماهای معرفی شده با چوب ترمووود است . نظر شما چیست ؟

نمای چوب

۶- با توجه به این موضوع که چوب ترمووود یک متریال مدرن است ، به نظر می رسد استفاده از آن در نماهای مدرن اصولی تر باشد . هر چند شاهد استفاده از چوب ترمووود در ساختمان های سبک کلاسیک نیز هستیم .

نمای ساختمان مدرن

۷- در تصویر بالا یک نمای مدرن را مشاهده می کنید که از چوب ترمووود به شکل قابل توجه ای در طراحی نمای ساختمان استفاده کرده است .

نمای ساختمان مدرن

۸- در نمای بیرونی ساختمان مسکونی ، هشتم یک نمای مدرن با حجم سازی خاص و استفاده از چوب ترمووود در نمای خانه را مشاهده می کنید .

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

۹- همانطور که در چند تصویر قبل نیز مشاهده کردید یک پس زمینه سفید برای خودنمایی متریال چوب مفید به نظر می رسد .

طراحی نمای بیرونی ساختمان

۱۰- و در آخرین نما از چوب ترمووود در کنار باکس های سفید رنگ استفاده شده ، که بار دیگر موضوع استفاده از رنگ روشن در کنار چوب ترمووود مطرح می شود . در پایان باید گفت که استفاده از نماهای چوبی (نمای چوب ترمود) روز به روز در حال گسترش است . یکی از مواردی که باعث این گسترش روز افزون شده ، جذابیت و لوکس بودن چوب در نمای بیرونی ساختمان مسکونی ، تجاری ، اداری و سایر مکان هاست . مثل همیشه منتظر نقطه نظرات شما کاربران و حامیان خانه طرح ، این بار در زمینه طراحی نمای چوبی و استفاده از چوب ترمووود هستیم .

تحریریه : خانه طرح | منبع: khanetarh.com