آیا به دنبال یک نقشه ساختمان سه خوابه (پلان مسکونی با عرض ۱۰.۵ الی ۱۱ متر) می گردید؟ در این بخش قصد معرفی نقشه خانه دوبلکسی را داریم که با عرضی در حدود ۱۱ متر طراحی شده است. این نقشه در زمینی به مساحت تقریبی ۲۸.۵×۱۱ با تراکم ۶۰ درصد توسط مهندس خیری طراحی شده است. اگر عرض زمینِ شما کمتر از ۱۰ متر است طراحی این پلان پیشنهاد نمی شود. در ادامه به توضیحاتی مفید و مختصر در خصوص پلان مسکونی می پردازیم. لازم به ذکر است در پست قبل به طراحی نقشه ساختمان سه خوابه لوکس در تهران اشاره کرده بودیم که مشاهده این پست می تواند برای شما مفید واقع شود.

توضیحات نقشه ساختمان سه خوابه

پلان مسکونی تیپ طبقات :

به طوری کلی طراحی پلان مسکونی که توسط تیم معماری خانه طرح انجام می شود بر دو پایهِ نیاز های کارفرما و ضوابط معماری شکل می گیرد. این موضوع که چرا عرصه های معماری با چنین ابعادی طراحی شده اند کاملا بر اساس نیاز کارفرمایِ پروژه بوده است. لیست عرصه های معماری در پروژه نقشه ساختمان سه خوابه جناب آقای رستگار بدین شرح است: برای دسترسی به طبقات، علاوه بر سرویس راه پله از آسانسور نیز استفاده شده است. بعد از رسیدن به فضای لابی آسانسور ، درب ورودی، روبروی شماست. با باز کردن درب ورودی، وارد فضای لابی می شویم که کمد لباس و سرویس توالت قرار دارند. حال ، شما می توانید انتخاب کنید وارد حریم خصوصی شوید یا حریم عمومی. حریم خصوصی شامل فضای اتاق خواب مستر ، اتاق خواب فرزندان ،حمام ، اتاق لباس و سرویس مستر می شود و حریم عمومی نیز شامل پذیرایی و آشپزخانه می شود. فضای پذیرایی ۴۶ متر مربع و آشپزخانه ۱۸ متر مربع مساحت دارد و یک آشپزخانه مخفی ۴ متر مربعی در دل آشپزخانه مستر طراحی شده است. در اینجا بالکنی در نظر گرفته شده که کارفرما می تواند به باربیکیو و فضای باز دسترسی داشته باشد. پلان طراحی شده در عکس زیر قابل مشاهده است.

نقشه ساختمان سه خوابه

نمای پیشنهادی برای نقشه ساختمان سه خوابه

برای این پلان مسکونی ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک (رومی)، نئوکلاسیک ، نمای ایرانی اسلامی و … نیز طراحی گردد.

پلان مسکونی

لازم به ذکر است این مجموعه شامل ۱ عدد شیت ( پلان مبلمان ) می باشد . جهت مشاهده نقشه می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار PDF فایل را مشاهده نمایید . در پایان دیدگاه خود را در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه (پلان مسکونی) بیان نمایید؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh