نقشه ساختمان دو نبش با توجه به نورگیری مناسبی که دارد در صورتی که ابعاد زمین اجازه دهند می تواند به صورت پلان سه خوابه و … طراحی شود. در این بخش به بررسی یکی دیگر از پروژه هایِ طراحیِ نقشهِ سهِ خوابه با متراژ ۱۹۰ متر مربع می پردازیم که توسط وب سایت خانه طرح ، طراحی شده است.

توضیحات نقشه ساختمان دو نبش (پلان سه خوابه)

بررسی پلان معماری:

نقشه ساختمان دو نبش به صورت سه خوابه در زمینی به ابعاد ۱۳*۱۴.۵ طراحی شده است. این پلان سه خوابهِ ۱۹۰ متری ، شامل فضاهایی از جمله : لابی ورودی (فیلتر ورودی) ، لابی خصوصی ، دو اتاق خواب برای فرزندان ، اتاق خواب مستر ، اتاق کلوزت ، سرویس بهداشتی ، سرویس توالت ، سرویس حمام ، آشپزخانه ، مطبخ ، نورگیر ، بالکن و یک سالن با مساحتی بیش از ۵۰ متر مربع می باشد. در طراحی این نقشه خبری از پرتی فضا نیست و عرصه بندی معماری به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

نقشه ساختمان دو نبش

نمای پیشنهادی برای نقشه ساختمان دو نبش

برای این پلان سه خوابه ، نمایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید پیشنهاد می شود. ترکیبی از معماری مدرن و ایرانی که با آجر سفید اجرا شده است. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد. لازم به ذکر است این تصویر صرفا جنبه نمای پیشنهادی دارد و تصویر زیر توسط سایت خانه طرح ، انجام نشده است .

پلان سه خوابه

نظر شما در مورد نقشه ساختمان دو نبش چیست ؟ ایا طراحی پلان سه خوابه مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh