طراحی خانه دوبلکس یکی از موضوعات جالب توجه در دنیای نقشه های معماری است . بسیاری از خانه های دوبلکس با وجود هزینه های سنگین نتیجه قابل قبولی به کارفرما ارائه نمی دهند . از این رو در ساخت یک خانه دوبلکس موفق نیاز به پارامتر های زیادی از جمله توجه به اقلیم، روابط فضایی ، توجه به بافت شهری و … است . در این بخش قصد معرفی یک نقشه خانه دوبلکس را داریم که دارای طراحی معماری جالبی نیز هست . پیش از این ، در پست قبلی به معرفی نقشه یک خانه دوبلکس دیگر اشاره کرده بودیم .

نقشه خانه دوبلکس

توضیحات نقشه خانه دوبلکس

نقشه خانه دوبلکس فوق در زمین مستطیلی شکلی به مساحت تقریبی ۳۵۰ متر مربع قرار دارد . این نقشه شامل پلان زیر زمین ، پلان همکف و پلان طبقه اول می باشد . در طراحی این خانه دوبلکس شاهد فضاهایی از جمله هال و پذیرایی ، اتاق خواب مستر ، اتاق خواب کودک ، اتاق کار ، آشپزخانه تمیز و کثیف ، سرویس بهداشتی ، حمام ، پارکینگ ، انباری و … هستیم . یکی از نکات جالب توجه در طراحی این خانه دوبلکس قرار گیری وید (سقف باز) درست در مرکز پذیراییست که از طبقه بالا دید بسیاری خوبی میتوان به هال و پذیرایی و حتی آشپزخانه داشت .

لازم به ذکر است این مجموعه شامل ۱ عدد شیت به همراه ( پلان معماری + سایت پلان + نما + برش + پلان فونداسیون + پلان تیرریزی ) می باشد . جهت مشاهده نقشه ها می بایست بعد از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کرده سپس با استفاده از نرم افزار Auto cad با ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر مشاهده نمایید . نظر شما در مورد نقشه خانه دوبلکس چیست ؟